رئیس فدراسیون جودو وکوراش جمهوری اسلامی از خلا برنامه مناسب و فقدان برنامه ریزی ساختاری به عنوان موانع توسعه این رشته ورزشی دراستان ایلام نام برد.
کد خبر: ۱۶۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵ 24 January 2016
رئیس فدراسیون جودو وکوراش جمهوری اسلامی از خلا برنامه مناسب و فقدان برنامه ریزی ساختاری به عنوان موانع توسعه این رشته ورزشی دراستان ایلام نام برد.

به گزارش تابناک ایلام؛رشید خدابخش روز یکشنبه در آیین معارفه رییس هیات جودو وکوراش ایلام گفت: این استان بخاطر شرایط خاص اجتماعی ، اقلیمی و جغرافیایی دارای پتانسیل های بالای ورزشی به خصوص در رشته جودو است که به علت نبودن یک برنامه کلان در فدراسیون برای ترکیب ایده های مختلف و فقدان ساختار برنامه ای به پیشرفت لازم نرسیده است.
وی دراین نشست ابراز امیدواری کرد که برنامه های مد نظر این فدراسیون در زمینه تقویت رویکرد برنامه ای و ساختاری در توسعه و گسترش ورزش بتواند زمینه تحقق بیشتر قابلیت های ورزشی به خصوص در رشته های جودو و کوراش را در کشور و از جمله استان ایلام فراهم کند.
وی به ضرورت برنامه ریزی برای جذب بیشتر جوانان دختر و پسر به ورزش اشاره کرد و گفت: شمار بانوانی ورزشکار که به طور جدی ورزش را پیگیری می کنند نسبت به کشور مستعد ایران بسیار ناچیز است.
رئیس فدراسیون جودو وکوراش جمهوری اسلامی افزایش سطح ورزش در بین بانوان را ضروری عنوان کرد و گفت: این فدراسیون به دنبال جذب بیشتربانوان در رشته جودو است.
خدابخش از احداث چهار هزار سالن در کشور خبر داد که 200 تا 300 سرسرا ظرف امسال و سال آینده تجهیزمی شوند و گفت: بهره برداری از این سالن ها فضای فیزیکی مناسبی برای جذب بیشتر جمعیت کشور به خصوص بانوان به رشته های ورزشی نیازمند سالن فراهم کرد.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز دراین نشست اظهار کرد: با توجه به اینکه ورزش استان فراز و نشیب هایی داشته باید به فکر اصلاح ساختار باشیم و یک آسیب شناسی صورت گیرد و با استعداد یابی یک حرکت خوب در ورزش خصوصا در جودو انجام شود.
بهروز حیدر زاده گفت : باید از تمام پتانسیل های موجود حتی از منتقدین برای پیشرفت و از بین رفتن ضعف مدیریتی استفاده کرد تا در مسابقات آتی شاهد حضور ورزشکاران از جمله جودو کاران در سطح ملی و بین المللی باشیم.
رئیس جدید هیات جودو استان ایلام نیز دراین نشست برای بالا بردن سطح کمی وکیفی ورزش جودو در استان برنامه ها و اهداف خود را گام برداشتن در جهت اهداف و برنامه های فدراسیون و تعامل و هماهنگی با اداره کل ورزش جوانان استان و تلاش برای جذب حامی مالی (اسپانسر) ازطریق رایزنی اعلام کرد.
وحید عبدالهی پور اشاعه ورزش جودو بین اقشار مختلف ، شناسایی استعدادها ، توسعه و تشکیل کلاس های جودو در سطح شهر ایلام ، تشکیل اردوهای مشترک ، برنامه ریزی و تلاش برای میزبانی مسابقات قهرمانی کشور و تلاش برای حفظ تعامل با کشور عراق و برگزاری اردوهای تمرینی مشترک بین دو کشور از دیگر اهداف و برنامه های خود دانست.
با حضور و انصراف 2 نفر از کاندیدها به عنوان رئیس هیات جودو انتخاب شد.
در این آیین وحید عبداللهی پور به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیات جودوی استان ایلام انتخاب شد. /ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار