سه تن از خلبانان پاراگلایدرهای حرفه‌ای کشور سوئیس طی سه روز گذشته آسمان سه شهر ایران از جمله شهرهای کاشان، مینودشت و اصفهان را پیمودند.
کد خبر: ۱۹۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵ 06 April 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، لورنت لورلا یکی از سه خلبان پاراگلایدر سوئیسی که برای پرواز و بازدید از فضاهای تاریخی و طبیعی به ایران سفر کرده است صبح امروز در جمع خبرنگاران آشنایی خود با کشور ایران را مربوط به بیش از ۲۵ سال گذشته اعلام کرد و اظهار داشت: من ۲۵ سال پیش با مطالعه کتابی که مربوط به زندگی‌نامه دکتری اهل اصفهان بود با کشور ایران و برخی از آداب و رسوم ایران آشنا شدم.

وی با بیان اینکه پس از سال‌ها تحقیق و بررسی سال گذشته برای سفر به کشور ایران برنامه‌ریزی کردم، افزود: بیشترین تحقیق درباره ایران را از فضای مجازی پیگیری کردم و در نهایت با توجه به برآورد وضعیت آب و هوا و مسافت‌های طولانی و مناسب برای انجام پاراگلایدر همراه با دو نفر از هم تیمی‌هایم به ایران سفر کردیم.

این خلبان پاراگلایدر سوئیسی با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی ما برای سفر به ایران پرواز بر روی ارتفاعات زاگرس شمال غرب و از تبریز تا دماوند بوده است، اظهار داشت: در این راستا موفق به حضور در جشنواره مینو دشت نیز شدیم و در مسابقه «دقت» شرکت کردیم.

وی همچنین به دیگر ظرفیت‌های استان اصفهان برای بهره برداری در راستای توسعه گردشگری ورزشی اشاره کرد و بیان داشت: برای مثال استان اصفهان می‌تواند بهترین میزبان برای انجام ورزش صحرانوردی، پیاده روی، دوچرخه سواری باشد.

لورلا همچنین به تغییر دیدگاهش نسبت به مردم ایران در قبل و بعد از سفرش اشاره کرد و گفت: تا قبل از سفر به ایران تصویری که از مردم ایران در ذهن داشتم خوب نبود ولی بعد از سفر به ایران به این نتیجه رسیدم که تصویری که از ایران در ذهن برخی از مردم دیگر کشورهاست کاملا اشتباه است و مردم ایران بسیار مهمان نواز هستند.

الیویه بیدرمن دیگر عضو تیم پاراگلایدر سوئیسی با بیان اینکه تیم پاراگلایدر سوئیسی بر روی سه سایت تهران، کاشان و مینودشت پروازهای خوبی را داشته‌اند، ادامه داد: آب و هوا و مسافت‌های طولانی مناسب اصفهان برای پاراگلایدر بسیار خوب است.

لورلا محدودیت‌های پروازی در آسمان ایران را تنها ضعف موجود برای انجام ورزش پاراگلایدر عنوان کرد و ابراز داشت: این در حالی است که کشور ایران و به ویژه استان اصفهان بهترین فضا را برای انجام بازی پاراگلایدر دارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار