به گزارش تابناک سمنان،این روزها خرج مرگ و میر از خرج شروع زندگی بیشتر شده و هزینه های گزافی را می طلبد.
کد خبر: ۱۹۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵ 06 March 2016
اگر این روزها درگیر مراسم تدفین و باقی بند و بساط این موضوع شده باشید قطعا  متوجه این امر شده اید  که مردن هم دیگر کم‌هزینه نیست و این روزها خود را به غافله گرانی رسانده‌است.

هزینه های مربوط به این امر از غسل و کفن میت شروع شده و  تا مراسم ناهار و برگزاری مجلس در مسجد به پایان می رسد و  برای روز اول حداقل باید 7 میلیون پول نقد در جیب داشته باشید که آن مرده به خاک سپرده شود.

برای شست و شو و غسل و کفن میت باید حدودا 100 هزار تومان هزینه شود و بعد برای اوردن میت به آمپولانس نیاز است که خود آن حداقل 50 هزار را باید  متقبل شد.

نوبت به خرید قبر می رسد که در یکی از امامزادگان سمنان اگر آن میت بخواهد دفن شود فقط برای کندن و آماده سازی قبر البته 3 طبقه باید 350 هزار تومان داده شود تا قبر آماده و برای خرید  یک طبق از قبر نیز باید مبلغی بالغ بر 6 میلیون هزینه شود.

آن حجت الاسلامی که برای میت نماز و تلقین می خواند نیز حداقل 80 هزار تومان دریافت می کند.

خرید قبر و به خاک سپردن متوفی،  آخر خرج و مخارج نیست بلکه برای آن گل دسته و مداح . اکو نیز باید تهیه شود که هر نوحه‌خوان  برای  روضه‌خوانی بر سر مزار پولی در حدود 80 هزار تومان دریافت می‌کند.

در مراسم ختم اگر خواسته باشند بخوانند مبلغی بالغ بر 400 هزار تومان دریافت می کنند و نسبت به دسته گلی که برای سرخاک می آورند نیز 150 هزار تومان هزینه می شود.

تهیه بنر یا پارچه نوشته‌ای برای عرض تسلیت، آگهی ترحیم باعکس یا بدون عکس، بسته به طراحی و کیفیت  بیش از 100 هزار تومان هزینه دارد.

پس از پایان مراسم تدفین نوبت به ناهار و مراسم سوم و هفتم می‌رسد که برای مراسم ناهار در رستوران برای حداقل 300 نفر باید 6 میلیون پرداخت کرد.

اجاره مسجد و برگزاری مراسم روز اول فوت و مراسم سوم و هفتم در مسجد هم هزینه‌های خاص خود را دارد این هزینه‌ها نیز به حداقل ۲ میلیون تومان می‌رسد چراکه باید برای پذیرایی از مهمان‌ها در مسجد وسایل لازم نظیر خرما، حلوا آورده شود و تمام این موارد این روزها قیمت بالایی دارند.

جمع تمام این موارد گاه  حداقل سر به 16 میلیون تومان می‌گذارد و همین موضوع نشان می‌دهد مردن هم این روزها گران تمام می‌شود.

منبع:مرآت


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار