شهرستانهای ارومیه ، مهاباد، ماکو، خوی، پیرانشهر و سردشت همه ساله بیشترین تعداد گردشگر و اسکان را به خود اختصاص می دهند.
کد خبر: ۲۰۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ 22 March 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه


سیدمصطفوی


تابناک آذربایجان غربی :
 
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: برای اسکان مهمانان نوروزی در این استان امسال بیش از یکهزار و ۲۰۰ اتاق در ۱۸ شهر مختلف استان پیش بینی شده است.

 فریدون سیدمصطفوی روز دوشنبه در بازدید از ستاد اسکان مهمانان فرهنگی شهرستان مرزی پیرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ستاد اسکان آذربایجان غربی امسال ۱۸ پایگاه را جهت اسکان بهتر مسافران فرهنگی نوروزی تجهیز و آماده سازی کرده است.

وی گفت: این تعداد پایگاه با بیش از یکهزار و ۲۰۰ اتاق در قالب مدارس، باشگاه فرهنگیان و خانه معلم آماده پذیرایی و خدمات رسانی به مهمانان نوروزی هستند.
سیدمصطفوی اضافه کرد: ادارات آموزش و پرورش شهرهای مختلف استان به ویژه شهرهای گردشگرپذیر و مرزی با بسیج تمامی امکانات مورد نیاز گردشگران تلاش کرده اند تا در این ایام تسهیلات مورد نیاز آنها را در حد توان فراهم سازند.
وی با قدردانی از عوامل اجرائی این ستادها در شهرهای مختلف استان در خدمات رسانی به فرهنگیان در ایام تعطیلات نوروزی امسال افزود: برای اسکان مسافران فرهنگی نوروزی در آذربایجان غربی ۴۱۲ نفر به عنوان عوامل اجرایی فعالیت دارند.
سیدمصطفوی اظهار کرد: برای اسکان مسافران فرهنگی نوروزی ۲۵۳ اتاق باشگاه فرهنگیان و خانه معلم، ۱۱۹ کلاس ویژه، ۶۲۱ کلاس نوع الف، ۲۲۱ کلاس نوع ب و ۱۷ کلاس نوع ج برای ارائه خدمات رفاهی برای فرهنگیان آماده سازی شده است.
وی گفت: باشگاه های فرهنگیان استان آذربایجان غربی با ۲۸۶ تخت و اردوگاه های استان شامل ۱۲۰ تخت و خانه های معلم استان با ۲۸۴ تخت آماده ارائه خدمات است.
سیدمصطفوی افزود: پذیرش مهمانان از ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.
وی اضافه کرد: در صورت افزایش تعداد مسافران نوروزی، ستادهای اسکان شهرهای مختلف آمادگی دارند تا چندین مدرسه دیگر را نیز برای اسکان میهمانان نوروزی تجهیز و آماده سازی کنند.
در تعطیلات نوروزی سال گذشته اذربایجان غربی پذیرای ۱۰۴ هزار نفر روز فرهنگی و خانواده های آنها بود. شهرستانهای مهاباد، ارومیه، ماکو، خوی، پیرانشهر و سردشت همه ساله بیشترین تعداد گردشگر و اسکان را به خود اختصاص می دهند.


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار