شاعر و فرهيخته مازندراني با بيان اينكه ميراث به اشيا زيرخاكي محدود نمي شود، گفت: استاد ستوده ميراث استان و كشور است و بايد حفظ شود.
کد خبر: ۲۱۳۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷ 17 April 2016

به گزارش تابناک مازندران، كيوس گوران در حاشيه آئين نكوداشت استاد منوچهر ستوده كه در محل اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران برگزار شد افزود: همه وظيفه داريم تا از اين ميراث ماندگار محافظت كنيم.

وي با بيان اينكه استاد ستوده از اهالي تاريخ است، اظهار داشت: تاريخ متعلق به امروز نيست پس اين استاد گرانقدر نيز تنها به امروز تعلق ندارد.


گوران تاكيد كرد: مواظب باشيم تا نشانه هاي هويتي مان را از دست ندهيم و افرادي مانند استاد ستوده هويت اين استان و كشور هستند.


وي ادامه داد: بايد روي اين موضوع به دقت كار شود تا فرزندانمان و نسل هاي آينده بدانند چه كساني هويت ما بودند.

اين نويسنده و شاعر از مسئولان خواست تا جداي از شعار وارد عمل شده و بنيادي به نام استاد ستوده تشكيل دهند.


آئين نكوداشت استاد منوچهر ستوده ايرانشناس و نويسنده برجسته كشور با حضور ربيع فلاح استاندار، سيروس مهدوي نويسنده، حسين اسلامي مورخ، اميرحسين سروي معمار و نويسنده و مديران كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و امور گردشگري، فرهنگ و ارشاد اسلامي و صدا و سيماي مازندران و همچنين جمعي از فرهيختگان استان در محل اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزار شد.

پروفسور منوچهر ستوده در تيرماه 1292 بدنيا آمد و پس از بيش از يك قرن زندگي كه بيشتر آن را صرف علم اندوزي، تحقيق، پژوهش و آموزش كرده است، شامگاه بيستم فروردين امسال در چالوس چشم از دنياي فاني فرو بست.


از استاد ستوده بيش از 50 كتاب و 260 مقاله به يادگار باقي مانده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار