به طور قطع اگر شعار هر خانواده یک امدادگر محقق شود، بسیاری از آسیب‌ها و معلولیت‌های ناشی از حوادث به شدت کاهش می‌یابد، به همین دلیل برنامه‌های متعدد آموزشی در استان البرز در دست اجرا است.
کد خبر: ۲۲۵۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 07 May 2016
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز گفت: انتخابات مجامع شهرستانی و استانی در البرز با نظارت دقیق برگزار می‌شود.

احسان نصیری ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته هلال احمر که بر اساس تقویم رسمی کشور از هجدهم تا بیست و چهارم اردیبهشت ماه به این عنوان نامگذاری شده، در جمع خبرنگاران حضور یافت.

وی اظهار داشت: هفته هلال احمر امسال با شعار بنی‌ آدم اعضای یک دیگرند، آغاز شده و تلاش داریم که برنامه‌های این هفته را با محوریت ترویج و تشویق روحیه همکاری و جلب مشارکت بیشتر در حوزه هلال احمر و آموزش همگانی اجرا کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: یکی از شعارهای استراتژیک هلال احمر، تحقق طرح هر خانواده یک امدادگر است و برای رسیدن به این هدف نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها، نهادهای فرهنگی از جمله رسانه‌ها و مشارکت بیشتر شهروندان هستیم.

نصیری گفت: به طور قطع اگر شعار هر خانواده یک امدادگر محقق شود، بسیاری از آسیب‌ها و معلولیت‌های ناشی از حوادث به شدت کاهش می‌یابد، به همین دلیل برنامه‌های متعدد آموزشی در استان البرز در دست اجرا است.

وی افزود: هلال احمر آمادگی دارد که برای تمام مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات، مراکز فرهنگی، مؤسسات خصوصی، کارخانه‌ها و حتی ساختمان‌های مسکونی دوره‌های رایگان امداد و نجات برگزار کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز بیان داشت: حتی اگر تعدادی از زنان خانه‌دار در یک محل نیز از ما تقاضای برگزاری این دوره‌ها را کنند، ما امدادگر ماهر اعزام کرده و در همان محل برای آنها دوره‌های آموزشی رایگان برگزار می‌کنیم.

نصیری تأکید کرد: تحقق این هدف مهم، نیازمند اطلاع‌رسانی صحیح برنامه‌ها و اهداف هلال احمر به مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از وقف دو قطعه زمین در شهرستان طالقان برای انجام امور عام‌المنفعه زیر نظر هلال احمر خبر داد و گفت: دو فرد خیر و نیکوکار در شهرستان طالقان دو قطعه زمین برای انجام فعالیت‌های هلال احمر را وقف کردند که اقدامی ارزشمند برای امدادرسانی به مردم همان شهرستان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز اظهار داشت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که در این هفته شاهد آن هستیم، برگزاری انتخابات مجامع شهرستانی در سراسر کشور از جمله البرز است.

نصیری با بیان اینکه حدود 22 هزار امدادگر و عضو جمعیت هلال احمر در البرز حضور دارند، گفت: از این تعداد حدود 6 هزار عضو فعال داریم که در انتخابات مجمع شهرستانی هلال احمر حق رأی دارند.

وی تصریح کرد: این انتخابات بزرگ‌ترین انتخابات غیردولتی در کشور است و پایه مدیریت جمعیت هلال احمر که یک نهاد غیر دولتی و فعال در امور عام‌المنفه است را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز افزود: به طور قطع این انتخابات با نظارت و دقت بسیار زیاد در البرز برگزار می‌شود و تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی صحیح، سالم و قانونمند را فراهم کرده‌ایم.

نصیری در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته هلال احمر در البرز پرداخت که مهمترین برنامه‌های این هفته شامل دیدار مدیران و اعضای جمعیت با نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، افتتاح چند پروژه استانی از جمله خانه‌های هلال روستایی، تقدیر از فعالان طرح نوروزی هلال احمر، اجرای مانور زلزله در کرج، اجرای طرح نیابت با هدف دیدار با سالمندان و بیماران، دیدار و تقدیر از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان سرافراز دفاع مقدس، تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره)، اجرای طرح‌های ویژه در جهت جذب داوطلبان جدید، اعزام کاروان سلامت به مناطق محروم و روستاها با حضور پزشکان متخصص، پزشکان عمومی و متخصص زنان و زایمان، انجام رایگان طرح سنجش قند خود و فشار خون، افتتاح خانه هلال در روستای سیاهکلان و پایگاه امداد و نجات محمدشهر، است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار