کد خبر: ۲۵۷۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶ 09 July 2016


امام جمعه کرج به حوادث 18 تیر اشاره کرد وگفت: دشمن از روزهای نخست انقلاب قصد نابودی ما را داشته است و در 18 تیر59 نیز کودتایی برای از بین بردن اسلام و انقلاب طراحی شد و در 18 تیر 78 هم آشوبی در دانشگاه به وجود آوردند.

به گزارش خبرنگار ایسنامنطقه البرز حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کرج گفت: آستانه تحمل در انسان باید بالا باشد و یکی از راه های رسیدن به آن تقواست.

وی در ادامه به سالروز تخریب بقعه ائمه بقیع اشاره کرد و گفت: ۹۳ سال قبل بقعه ائمه بقیع توسط گروهی گمراه و خرافه گرا که مظهر بی اساس وهابیت را بنا گذاشتند، تخریب شد و دل مسلمین و شیعیان را جریحه دارد کرد.

وی افزود: جنایات زیادی را این افراد در جهان اسلام و سایر نقاط مرتکب شدند، امروز نیز با اسامی دیگری جنایات بسیار بزرگی در دنیای اسلام و خارج از آن می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز ادامه داد: البته روسیاهی و لکه ننگ این خون ریزی‌ها برای سران کثیف و مراجع پلید و هوسباز برخی کشورهای اسلامی خواهد بود که سکوت کرده یا حمایت می‌کنند، اما پرورش یافتگان مکتب اهل بیت(ع) در قالب گردان های فاطمیون و زینبیون و امثال آنها به فضل پروردگار دست دراز شده به سمت مقدسات اسلامی را قطع می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث تاریخی تیر ماه 10 سال پیش اشاره کرد و گفت: ۲۲ تیرماه ۱۰ سال پیش، رزمندگان مقاومت اسلامی در جنوب لبنان در جنگی ۳۳ روزه پوزه وهابیت و سلفی‌ها را به خاک مالیدند و فصل جدیدی از مقاومت در مقابل رژیم غاصب و کودک کش را آغاز کردند.

خطیب جمعه کرج با بیان اینکه دشمنان اسلام برای از بین بردن اسلام ناب، جبهه‌ای بزرگ در مقابل همه جهان اسلام ایجاد کردند، افزود: ما باید برای دفاع از اسلام و ارزش های الهی در جبهه بزرگ حضور داشته باشیم، لذا مرز این جنگ تنها به مرز کشورهایمان محدود نمی‌شود.

حسینی همدانی به برخی انتقادها در خصوص هزینه‌های خارج از مرزهای کشور اشاره کرد و یادآورشد: هزینه‌هایی و تجهیزات نظامی و دفاعی که در این زمینه صرف می شود به سبب دفاع از کشور است.

وی افزود: به گفته فرمانده سپاه، صدها موشک بر آنها مسلط شده که اگر خطایی انجام شود، اسرائیل را شخم زده و از بین ببریم، واگر این کلام را فرماندهان ما در داخل کشور نزنند، امنیت کشور به خطر می افتد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز افزود: سخن محکم و با صلابت فرماندهان است که طمع دشمن را از بین می برد وگرنه دشمن پشت مرزهای کشور کمین کرده و با کوچکترین فرصتی به داخل مرزهای کشور می‌آید.

وی در ادامه با انتقاد از عملکرد برخی مساجد در کرج اعلام کرد: متاسفانه در برخی مساجد، افراد خاصی را برای برخی مناسبت‌ها دعوت می‌کنند که در راستای فکری بیگانگان به نظام ایراد می گیرند.

حسینی همدانی با اشاره به سخنرانی فردی در یکی از مساجد کرج مبنی بر اینکه «مردم خواستار آرامش هستند و چرا فرمانده سپاه حرفی زده که مردم مضطرب شوند» افزود: اولا به شما و امثال شما که در مقابل قرار گرفته‌اید، این امور ربطی ندارد؛ چراکه اگر اتفاقی نیز بیفتد جایی خود را پنهان می کنید که آسیبی به شما نرسد.

وی افزود: اگر بنا بود به گفته شما عمل شود، باید دست ها را به نشانه دوستی بالا برده و کشور را تحویل داد تا با ما کاری نداشته باشند.

امام جمعه کرج ادامه داد: مساجد باید روشنگری، هدایت و تبیین اسلام ناب باشند و اجازه ندهند عده ای سکولار با زبانی چرب و شیرین مردم را نسبت به اسلام ناب بی تفاوت کنند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبری در خصوص تعبیر ایشان از شرایط امروز کشور گفت و خاطرنشان کرد: خداوند در جنگ احزاب با سپاه نامرئی و طوفان شن دشمن را از بین برد و این امر برای بسط و گسترش اسلام بود، امروز رهبر انقلاب مواجهه ما با دشمن را به جنگ احزاب تعبیر کرده است.

حسینی همدانی به حوادث 18 تیر اشاره کرد وگفت: دشمن از روزهای نخست انقلاب قصد نابودی ما را داشته است و در 18 تیر 59 کودتایی برای از بین بردن اسلام و انقلاب طراحی شد و در 18 تیر 78 هم آشوبی در دانشگاه به وجود آوردند.

وی تصریح کرد: غربگرایان عقل خود را باخته اند و به اسم عقل، خرد، تعقل و فکر می خواهند انقلاب و انقلابی گری را متهم کنند.

امام جمعه کرج افزود: سازش با ظالم به هر طریقی بر خلاف نظر انبیا الهی است و مسئولان باید رابطه خود را با فتنه مشخص کرده و تبری پیدا کنند.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عفاف و حجاب و پیگیری آن از دو سال پیش گفت و اعلام کرد: انسان عفیف حقیقت خود را امانت خدا می‌داند و از بی‌حجابی رنج می‌برد، بدترین اثر بی‌حجابی از بین رفتن هویت انسانی است.

وی افزود: دستگاه های مربوطه در فصل گرما و تابستان باید وظایف خود را با قوت انجام داده و جلوی هنجار شکنان را بگیرند، ما نیز اقدامات لازم را در این حوزه انجام می دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان البرز یادآور شد: بی عفتی در جامعه نشانگر از بین رفتن غیرت در جامعه است و مردم باید تذکرات لازم را در مواجهه با بی حجابی بدهند؛ چراکه با تذکر قسمت زیادی از این مشکل برطرف می شود.

وی در پایان مسائل مربوط به سیاست خارجی را مطرح و عنوان کرد: دشمنی آمریکا با ایران تمام نمی شود و در روزهای گذشته، علی رغم مخالفت رهبری، مسئولان درخواست بوئینگ از آمریکا کرده اند که آنان نیز از این کار سر باز می زنند، باید توجه کنیم تا به اسم مسائل مالی، مشکات دیگری برای کشور ایجاد نشود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار