رئیس سازمان امور عشایری کشور از تدوین سه طرح ویژه برای عشایر در شورای عالی عشایر کشور برای تقدیم به هیأت دولت خبر داد.
کد خبر: ۲۶۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، کرمعلی قندالی عصر امروز در حاشیه نشست شورای عشایری هرمزگان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 3 طرح ویژه و کارشناسی از سوی سازمان عشایر کشور برای تصویب در شورای عالی عشایر به منظور طرح در هیأت دولت آماده شده است.
 
وی با بیان اینکه طرح ارتقای سطح سواد، مهارت و دانش عشایر در کنار طرح ویژه فرهنگی و مذهبی عشایر کشورمان در سازمان عشایر توسط کارشناسان توانمند طراحی و برای تصویب در شورای عالی عشایر کشور آماده شده است، افزود: این طرح را با تصویب نهایی شورای عالی عشایر کشور که به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می‌شود به هیأت دولت تقدیم خواهیم کرد تا با تصویب در آن به عنوان راهبردی ویژه در این بخش به اجرا درآید.
 
رئیس سازمان امور عشایری کشور یکی دیگر از سه طرح ویژه برای عشایر کشورمان را طرح ویژه بهداشت و درمان عشایر عنوان و خاطرنشان کرد: سطح و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و همین طور چتر حمایت بیمه‌ای از عشایر و خانواده‌های آنان موضوع مهمی است که طراحی آن انجام و آماده طرح در شورای عالی عشایر کشور است.
 
قندالی ادامه داد: در این طرح‌های ویژه اعتبارات پایدار و منابع مشخصی برای اجرای این راهبردها در نظر گرفته خواهد شد که تحول بزرگی را در پی خواهد داشت.
 
وی گفت: اعتبارات ملی حوزه عشایر از 20 میلیارد تومان در سال 92 به حدود 83 میلیارد تومان در سال 95 رسیده است و بیش از 170 میلیارد تومان نیز تسهیلات با سود 10 و 14 درصد به عشایر پرداخت شده است.
 
رئیس سازمان امور عشایری کشور تصریح کرد: در دو ساله اخیر حدود 500 هزار تن نهاده دامی در اختیار عشایر قرار گرفته و هزینه آن نیز 6 ماه تا 9 ماه بعد از آنان با قیمت مصوب دریافت شده که کمک فراوانی به تقویت بنیه تولیدی آنان بوده است.
 
قندالی بر اهمیت ایجاد تشکل‌های عشایری در استان هرمزگان تأکید و اظهار داشت: با همت همین تشکل‌ها در سراسر کشور اقدامات خوبی در اصلاح روش‌های پرواربندی صورت گرفته و بیش از 5 میلیون تومان به سرانه درآمد خانواده‌های عشایری افزوده شده است.
 
وی همچنین گفت: امکان فعالیت تشکل‌های عشایری در استان هرمزگان برای صادرات دام نیز فراهم است و ما آماده همکاری در این زمینه هستیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار