سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور (در بخش بانوان) با حضور ۲۱۰۰ ورزشکار از ۹۴ دانشگاه سراسر کشور در ۸ رشته ورزشی به میزبانی مشهدمقدس آغاز شد.
کد خبر: ۲۶۲۵۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴ 19 July 2016
به گزارش تابناك رضوي، مراسم افتتاحیه سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور (در بخش خواهران) در استادیوم 22 بهمن دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در این مراسم مدیرکل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اظهار كرد: برگزاری این رویداد در مشهد یک فرصت ویژه و یک هدیه ارزشمند برای زیارت امام رضا(ع) و همچنین عمل به فرمایش مقام معظم رهبری برای فراهم‌شدن امر تحصیل، تهذیب و ورزش است.

پورکیانی با تأکید بر اینکه دانشجویان ایرانی با حجاب اسلامی الگویی نمونه و بی‌بدیل هستند، تصریح کرد: سیزدهمین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان سراسر کشور در بخش بانوان در رشته‌های فوتسال، والیبال، بستکبال، تنیس‌روی‌میز، دومیدانی، شنا، بدمینتون، تکواندو برگزار می‌شود و 2100 ورزشکار از 94 دانشگاه سراسر کشور در قالب 8 رشته ورزشی حاضر هستند و در این المپیاد باید ضمن احترام به داوری‌ها و رای و تصمیم داوران، رفاقت‌ها بر رقابت‌ها ترجیح داده شوند.

استاندار خراسان رضوی نیز اظهار كرد: به لطف الهی و عنایات امام رضا(ع) کشورمان در شرایطی که کشورهای منطقه، فرامنطقه، اروپا مشکلات امنیتی دارند، از یک امنیت کامل برخوردار است و در سایه این امنیت ایجاد نشاط و امید برای آینده بهتر کشور مهمترین دغدغه خادمان نظام است.

رشیدیان با بیان اینکه برگزاری المپیاد ورزشی ظرفیت خوبی در حوزه دانشجویی است، افزود: دانشجویان ورزشکار سراسر کشور در این رویداد بذر معرفت، جوانمردی و قهرمانی می‌کارند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه اخلاق حرف اول و آخر را در تمامی ورزش‌ها به‌ویژه رویدادهای دانشجویی می‌زند، خاطرنشان کرد: امیدواریم که رقابت‌ها جوانمردانه، داوری‌ها عادلانه و نتیجه کلی مسابقات سبب ثبت خاطرات خوش بشود و با شناسایی قهرمانان نخبه بتوانیم ورزش قهرمانی را در سطوح آسیایی و جهانی تقویت کرده و رشد دهیم.

سرپرست عالی سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور اظهار داشت: ورزش دانشگاهی ورزش فرهیختگان است و رعایت اصول اخلاقی شرط اصلی انسانیت است.

کافی درباره وجه تمایز این المپیاد با دوره‌های قبل، افزود: تمایز المپیاد سیزدهم با دوره‌های قبل در معنویت شهر مشهد، برگزاری تمام بازی‌ها در پردیس دانشگاه فردوسی مشهد و توان، تمرکز و انرژی خادمان میزبان این دانشگاه بوده است.

در پایان این برنامه، سوگندنامه رقابت‌‌ها قرائت و مشعل المپیاد نیز برافروخته شد و مراسم رژه تیم‌های حاضر از 94 دانشگاه سراسر کشور در این رویداد برگزار شد.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار