کد خبر: ۲۷۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۶ 05 August 2016
ستاندار سیستان و بلوچستان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهارداشت: بسيار خرسندم با وجود مشكلات و كمبودهايي كه دولت در بحث اعتبارات پروژه های عمرانی با آن مواجه است ، تمامي پروژه هاي بزرگ و كلان استان در حال اجراست و هيچگونه توقفي در اين راستا نداشتيم .

به گزارش ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان علی اوسط هاشمی افزود: جايگاه كميته برنامه ريزي در شهرستان ها به رسميت شناخته شده و مبلغي از اعتبارات بر اساس شاخص هاي كميته برنامه ريزي به شهرستانها اختصاص داده مي شود كه اولويت  با طرحهاي نيمه تمام مي باشد .

هاشمي در ادامه بيان داشت: كميته هايي متشكل از سازمان برنامه و بودجه ، معاونين استاندار ، فرمانداران و دستگاههاي اجرايي تشكيل و پیشنهادات لازم را ظرف مدت 10 روز جهت طرح در كميته برنامه ريزي و ابلاغ به سازمان برنامه و بودجه اعلام نمايند.

وی افزود: فرمانداران بايستي واقعيت ها و نیازمندیهای محلي را مبناي كار خود قرار داده و به سمت واقعي سازي شاخص ها رفته و پايه آماري قوي در شهرستان ها داشته باشند .

رئیس شورای برنامه ریزی استان تاكيد كرد: نگاهمان بايد بر اساس توازن و عدالت باشد وفرمانداران و دستگاههای اجرایی تسليم هيچگونه فشار نباشند و آنچه نياز منطقه و حق مردم است را در برنامه توسعه ای خود مبنا قرار دهند.

استاندار خاطرنشان کرد: از آنجاييكه رويكرد امسال ما توجه ويژه به حاشيه نشيني مي باشد به كليه فرمانداران تاكيد    می کنم در تخصیص اعتبارات سال جاری شهرستان ها اين موضوع را جدی بگیرند

وي بيان داشت: استان با دو بحران جدی طوفان شن در شمال و کم آبی در جنوب مواجه است و تلاش برای رفع این  بحرانها يك وظيفه ي انساني می باشد .

استاندار در بخش دیگری از سخنانش افزود: پايانه هاي مرزي يك فرصت است و بايد بعنوان ضرورت درانجام و توسعه معاملات مرزي و تجارت از آن استفاده كرد زيرا باعث اشتغال زايي و درآمدزایي براي مرزنشينان خواهد بود .

هاشمي همچنين بيان داشت: بايد در استان بحث گردشگري را توسعه دهيم و دروازه هاي استان را به روي گردشگران بگشاييم كه اين خود عزم جدي مسئولين را مي طلبد .

وي تاكيد نمود : امسال زيرساخت ها براي توسعه ي روابط با كشورهاي همسايه به زيبايي شكل گرفته كه بايد به فال نيك بگيريم ضمن اينكه فرمانداران بايد رويكردهاي اساسي استان را در نگاه بودجه اي مورد توجه قرار دهند.

هاشمي در ادامه از سازمان برنامه و بودجه خواست : كليه اعتبارات ابلاغي و دريافتي استان را در اختيار مردم قراردهند تا نسبت به حق و حقوق خود آگاه شوند وی تاكيد نمود  : هيچكس نبايد در بودجه رانت ايجاد نمايد.

وي در پایان تصریح کرد : با عنايت به اينكه 51 درصد جمعيت استان روستایی می باشد طرح توسعه روستايي حتما در برنامه ي توسعه ي استان گنجانده شود وی همچنین خواستاراجرای طرح تجميع برخي روستاها و ايجاد مجتمع هاي روستايي و ارتقاء روستاها به شهر شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار