همزمان با گرامی داشت هفته دولت،
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی از بهره برداری 15 طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۸۵۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 27 August 2016
به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، حسن وحید اظهار کرد: از مجموع این طرح ها، چهارطرح شامل طرح های جنگل کاری گوئینک، بزداغی، مهمانک و مراقبت و نگهداری از نهالستان در سطح 260 هکتار و با اعتبار چهار میلیارد و 550 میلیون ریال است.
وی تعداد عملیات آبخیزداری را نیز چهار طرح اعلام کرد و افزود: این طرح ها با اعتبار 9 میلیارد و 330 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی تامین شده است و در هفته دولت مورد بازدید قرار گرفت.
وی هدف از انجام عملیات مزبور را حفاظت آب و خاک، کنترل سیل، سیلاب و رسوب عنوان کرد.
وحید طرح های اداره مرتع را نیز چهار مورد عنوان کرد و افزود: این پروژه ها با اعتبار دو میلیارد و 160 میلیون ریال با هدف افزایش تولید علوفه و بهبود وضعیت پوشش گیاهی اجرا شده است.
وی گفت: این پروژه ها شامل ساخت آبشخور و بهسازی چشمه در شهرستان های شیروان و مانه و سملقان و کپه کاری در شهرستان های گرمه و جاجرم است.
سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: پروژه بین المللی ترسیب کربن در شهرستان اسفراین و پروژه بین المللی منارید در شهرستان های مانه و سملقان، شیروان و بجنورد با مجموع مساحت280 هزار هکتار (بیش از نقطه روستایی و سکونتگاهی و 26 هزار نفر جمعیت و اعتبار استانی سه میلیارد و 500 میلیون ریال و اعتبار ملی سه میلیارد ریال و اعتبار برنامه عمران سازمان ملل 75 هزار دلار در حال اجرا است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار