معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: با بهره برداری از طرح های گازرسانی در هفته دولت، شاخص گازرسانی در این استان 925 هزار نفری بیشتر از میانگین کشوری شد.
کد خبر: ۲۸۵۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 27 August 2016
محمدحسن علی نیا روز شنبه در آیین بهره برداری متمرکز از طرح های عمرانی راز و جرگلان اظهار کرد: در هفته دولت به 54 روستا گازرسانی شد که شاخص گازرسانی در استان را به 74درصد رساند.
وی در ادامه با تشریح خدمات دولت تدبیر و امید اظهار کرد: از پارسال تاکنون 25هزارتن قیر رایگان برای آسفالت معابرشهری روستایی استان اختصاص یافته که هزار و 200 تن سهم شهرستان راز و جرگلان بوده است.
وی گفت: در سه سال دولت یازدهم 850 میلیارد ریال به دهیاری ها کمک شده که 5 برابر کل اعتبارهای تخصیصی پیش از سال 92 بوده است.
وی گفت: در حوزه خدمات بهداشتی درمانی 4 دستگاه آمبولانس خریداری و تحویل شهرستان شده است، در حوزه بنیاد مسکن روستایی نیز طرح هادی 160 روستا اجرا و 277 روستا هم در حال انجام است.
شاخص بهره مندی اب روستای 76درصدرسیده است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی گفت: در حوزه آب روستایی نیز تا سال 1392 تعداد 148 روستا فاقد اب شرب بود که این میزان هم اکنون کمتر از 48 روستا است.
وی گفت: در حوزه راه و شهرسازی هم آسفالت و روکش 100 کیلومتر از راه های استان در هفته دولت به بهره برداری رسید که این میزان در شهرستان راز و جرگلان نیز سه طرح در حوزه راه شامل، روکش آسفالت گرم محور روستایی داشلی قلعه- سوخسوانقلاب به طول مجموع 5کیلومتر با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 960میلیون ریال و محور باغلق- ایرقایه به طول 11کیلومتر وبا اعتباری بالغ بر 4 میلیارد و 394میلیون ریال، زیرسازی ابنیه فنی و آسفالت گرم راه های روستایی محورهای گز – کاریز در بخش جرگلان به طول 8 کیلومتر و اعتبار 8 میلیارد و 736میلیون ریال است.
علی نیا امروز شنبه برای افتتاح 84 طرح عمرانی به شهرستان مرزی راز و جرگلان سفر کرده بود.
شهرستان مرزی و ترکمن نشین راز و جرگلان با 70 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال غرب بجنورد واقع است.
این شهرستان گنجینه ای از فرهنگ های مختلف رازی، تات و ترکمن است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار