رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان قزوین از تأمین منابع مالی برای استانداردسازی تنها سایت بلند پروازی پاراگلایدر این استان با حمایت مسؤولان استانی خبر داد.
کد خبر: ۲۸۷۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۸ 29 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، مرتضی ململی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه یک ماه از تعطیلی تنها سایت پروازی(ارتفاع بلند پرواز با پاراگلایدر استان قزوین) به عنوان سایت امامزاده اسماعیل(ع) روستای فلار بخش الموت غربی قزوین نمی‌گذرد، مسئولان ارشد استان قزوین به ندای خلبانان و قهرمانان ورزش‌های هوایی این استان لبیک گفته و شرایط راه‌اندازی و افتتاح این منطقه گردشگری را فراهم کردند.

وی دلیل تعطیل شدن سایت پروازی پاراگلایدر منطقه الموت غربی را غیراستاندارد بودن ابعاد هندسی محل پرواز خلبانان، شیب زیاد و کوتاه بودن باند مورد نیاز برای بر خاستن چتر از روی کوه دانست.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان قزوین عنوان کرد: در راستای تأمین سلامت و جلوگیری از بروز سوانح ناگوار پروازی، با تصمیم‌گیری این هیأت و بخشداری الموت غربی، سایت پروازی امامزاده اسماعیل(ع) تا زمان استانداردسازی مناسب به صورت موقت تعطیل و ممنوع پرواز اعلام شد.

ململی از پیگیری مسئولان ارشد استان قزوین در خصوص تعطیل شدن محل پرواز خلبانان این استان که در سطح کشور دارای عناوین قهرمانی هستند، خبر داد و خاطرنشان کرد: در برگزاری جلسات و هماهنگی‌های به عمل آمده با مساعدت برخی از مسؤولان استانی و شهرستانی اعتبار 20 میلیون تومان برای اصلاح هندسی و بهسازی سایت پروازی امامزاده اسماعیل(ع) بخش الموت غربی اختصاص داده شد.

این مسؤول ورزشی تصریح کرد: اصلاح هندسی و بهسازی سایت پروازی امامزاده اسماعیل(ع) بخش الموت غربی قزوین با هدف توسعه صنعت گردشگری و ورزشی این منطقه صورت گرفته است.

رئیس هیأت انجمن‌های ورزشی استان قزوین ضمن قدردانی از برخی مسؤولان استان قزوین که در راستای حمایت از این ورزش مفرح گام برداشتند، مطرح کرد: ورزش یک ضرورت انکارناپذیر، سالم‌ترین و کم هزینه‌ترین راه تأمین سلامت فکری نوجوانان و جوانان در جامعه است.

ململی ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک مراحل ترمیم و استانداردسازی سایت پروازی امامزاده اسماعیل(ع) بخش الموت غربی پیگیری شده و به مرحله اجرا می‌رسد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار