استاندار گیلان با بیان اینکه تورم ۲. ۵ درصد نسبت به میانگین کشوری در استان کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: نرخ تورم در گیلان به ۱۳ درصد رسیده ضمن اینکه نرخ تورم در کشور از ۴۰ درصد به ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده و این امر از توفیق‌های دولت است.
کد خبر: ۳۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹ 05 February 2015
 استاندار گیلان از کاهش 5/2 درصدی نرخ تورم نسبت به میانگین کشوری در این استان خبر داد و گفت:نرخ تورم در گیلان به ۱۳ درصد رسیده است.

محمدعلی نجفی که روز گذشته در مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی در نقاط مختلف گیلان حضور یافته بود در مراسم افتتاح همزمان مجتمع آموزشی شهید حسندخت و مدرسه شش کلاسه کار و دانش ابوشهدای شهرستان رودسر با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب به ملت ایران عزت، شرف، خودباوری و آزادی را هدیه کرده است.

وی ادامه داد: امام (ره) به ملت ایران نشان داد چگونه آرمان‌ها و ارزش‌های خود را به رخ جهانیان بکشاند و سفرای دیپلماسی ایران امروز با اقتدار در مقابل قدرت‌های بزرگ می‌نشینند.

نجفی از ارتقای رتبه کاهش بیکاری گیلان از دوم به نهم کشوری خبر داد و افزود:روند کاهش بیکاری در استان روبه رشد است اما هنوز از وضعیت اشتغال گیلان راضی نیستم.

استاندار گیلان با بیان اینکه تورم ۲. ۵ درصد نسبت به میانگین کشوری در استان کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: نرخ تورم در گیلان به ۱۳ درصد رسیده ضمن اینکه نرخ تورم در کشور از ۴۰ درصد به ۱۶ درصد کاهش پیدا کرده و این امر از توفیق‌های دولت است.

گردشگری گیلان ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی و اشتغال است

همچنین استاندار گیلان در مراسم افتتاح یک طرح گردشگری در آستانه اشرفیه گفت: بخش گردشگری استان ظرفیت مناسبی برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال است.

نجفی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از یک هتل چهار ستاره در آستانه اشرفیه افزود: توسعه همه جانبه بخش گردشگری در گیلان در رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و اشتغالزایی نقش موثری دارد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه امروز فضای سرمایه گذاری و کسب و کار در بخش گردشگری گیلان به خوبی فراهم شده است.

وی گیلان را یکی از امن‌ترین استان‌های کشور دانست و یادآور شد: امروز با توجه به وجود امنیت خوبی که در استان داریم، آرامش خوبی را شاهدیم که در این فضا می‌توانیم در جهت رونق بخش گردشگری قدم برداریم.

نجفی در این خصوص با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در جهت توسعه گردشگری در گیلان اظهار داشت: همه ما بایستی از فضای موجود ‌‌نهایت استفاده را در جهت توسعه استان داشته باشیم.

نجفی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی به ما فهماند که می‌توانیم آرمان‌ها و ارزش‌های والای خود را به جهانیان نشان دهیم، بیان کرد: پیروزی انقلاب موجب شده تا امروز ما به ایران اسلامی مقتدر تبدیل شویم و در مقابل قدرت‌های بزرگ با عزت به مذاکره بنشینیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای والامقام انقلاب اظهار داشت: امام (ره) و شهدای گرانقدر عزت و سربلندی را به ما هدیه کرده‌اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی با خون شهدا رنگین شده، یادآور شد: تا پایان دهه مبارک فجر امسال تعداد ۹۹۳ طرح و پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سطح استان گیلان به بهره برداری می‌رسد.

نجفی با بیان اینکه بهره برداری از این طرح‌ها نشان دهنده توجه مسوولان نظام و دولت در جهت خدمت رسانی به مردم است، افزود: بهره برداری از طرح‌ها و پروژه‌های دهه مبارک فجر امسال در مقایسه با سال گذشته چهار و نیم برابر افزایش یافته است.

وی همچنین با اشاره به طرح‌های نوسازی مدارس گیلان خاطرنشان کرد: طی ماه‌های گذشته سالجاری تاکنون تعداد ۱۰۶ واحد آموزشی نیز در سطح استان به بهره برداری رسیده است.

نجفی مجموع کلاس‌های این واحدهای آموزشی را ۵۰۰ کلاس درس عنوان و تصریح کرد: این واحدهای آموزشی با زیربنای حدود ۵۰ هزار مترمربع احداث شده‌اند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به روند رو به رشد گیلان اظهار داشت: خوشبختانه آمارهای موجود روند رو به جلوی این استان را نشان می‌دهند و از لحاظ وضعیت درآمدی نیز افزایش خوبی را در گیلان شاهد هستیم.

وی با اشاره به فعال سازی بنادر استان نیز گفت: این امر موجب شده تا در بخش واردات و صادرات گام‌های موثری در جهت توسعه و رونق اقتصادی گیلان برداشته شود.

نجفی همچنین با اشاره به اینکه روند ایجاد اشتغال در استان نیز ارتقا یافته، افزود: با توجه به اقدامات و برنامه ریزی‌های دولت شاهد روند خوبی در جهت ایجاد اشتغال در گیلان بوده‌ایم و تورم این استان در مقایسه با آمار کشوری در سطح پائین تری قرار دارد.

وی کنترل تورم را یکی از اهداف مهم دولت عنوان کرد و یادآور شد: امروز مدیران و مسوولان نظام و دولت با عشق و علاقه در راه پیشرفت و توسعه کشور گام برمی دارند.

نجفی گفت: امروز تمامی مسوولان با قدرت در جهت خدمت به مردم در صحنه حضور دارند و با پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در این راه قدم بر می‌دارند.

وی با تاکید بر خدمت رسانی بیشتر به مردم اظهار داشت: همه مسوولان باید با استفاده از فضای موجود در گیلان زمینه خدمت رسانی به مردم را هرچه بیشتر فراهم کنند.

استاندار گیلان در پایان از تمامی قشرهای مردم دعوت کرد تا در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن به مانند سال‌های گذشته حضوری پرشور داشته باشند و بار دیگر عزت و سربلندی خویش را به جهانیان نشان دهند.

بهره برداری از پنج طرح عمرانی و خدماتی

در چهارمین روز از دهه مبارک فجر با حضور استاندار گیلان و مسوولان استانی و محلی پنج طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان آستانه اشرفیه افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح مجتمع آموزشی شهید حسندخت با اعتبار بیش از ۱۲ میلیارد ریال از جمله این طرح‌های عمرانی بود که در بندرکیاشهر این شهرستان به بهره برداری رسیده است.

این مجتمع آموزشی با زیر بنای دوهزار و ۶۸ مترمربع دارای ۱۲ کلاس درس است و از امکاناتی چون سالن ورزشی، آموزشی، بوفه، سرایداری و... نیز برخوردار است.

بهره برداری از طرح تعریض پل کوی شهید بهشتی بندرکیاشهر

اجرای این طرح که نقش مهمی را در عبور و مرور مردم دارد از سوی شهرداری بندرکیاشهر انجام گرفته و حدود پنج میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

مجتمع مسکونی، تجاری شهر آستانه اشرفیه از دیگر طرح‌های بهره برداری شده طی امروز در این شهرستان بود.

اجرای این طرح که با توجه به نیات مرحوم ˈ محمد مهدی‌پور رجبعلی ˈ یکی از واقفین شهرستان آستانه اشرفیه انجام گرفته حدود ۱۵ میلیارد ریال هزینه در برداشته است.

این ساختمان تجاری و مسکونی که با زیر بنای یکهزار متر مربع با نیت کمک به محرومین و عزاداری ایام ماه محرم احداث شده در چهار طبقه ساخته شده و دارای ۱۰ واحد تجاری، اداری و ۳ مغازه است.

همچنین با حضور استاندار گیلان هتل چهار ستاره منطقه نیاکوی آستانه اشرفیه نیز با زیر بنای ۴ هزار متر مربع به بهره برداری و افتتاح رسید.

برای احداث این هتل که در زمینی به مساحت ۸ هزار متر مربع و توسط بخش خصوصی انجام گرفته حدود ۷۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

افتتاح این هتل چهار ستاره که دارای بیش از ۳۰ اتاق، ۷۰ تخت و یکهزار و ۸۰۰ صندلی است برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

در ادامه سفر استاندار گیلان به شهرستان آستانه اشرفیه، کلنگ آغاز عملیات اجرای خط انتقال مجتمع تجن گوکه و تهام در محل مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت منطقه کیسم استانه اشرفیه به زمین زده شد.

این خط انتقال دارای ۱۱ هزار متر طول بوده و تعداد ۸ روستا را با جمعیت یکهزار و ۸۰۰ خانوار تحت پوشش قرار خواهد داد.

اجرای این طرح که حدود ۱۱ میلیارد ریال هزینه دارد قرار است در مدت شش ماه به انجام برسد.

وی بر به نمایش گذاشتن خدمات خادمان مردم در دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد و گفت: امروز پنج پروژه عمرانی در شهرستان آستانه‌اشرفیه افتتاح می‌شود.

افتتاح ۱۰۶ پروژه مدرسه‌سازی در گیلان

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس گیلان نیز در مراسم مذکور گفت: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۰۶ پروژه مدرسه‌سازی به مساحت ۴۸ هزار و ۸۰۰ متر مربع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

علی‌اوسط اکبری مقدم اعتبار پروژه‌های افتتاحی مذکور را ۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تعداد ۳۹ پروژه مدرسه‌سازی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در گیلان در حال افتتاح است.

وی با بیان اینکه یک‌میلیارد و ۲۳۵ میلیون تومان برای احداث مجتمع آموزشی شهید حسندخت بندر کیاشهر هزینه شده است، تصریح کرد: ۲ هزار و ۶۸۹ متر مربع مساحت پروژه مذکور است.

اکبری مقدم خواستار استفاده از منابع استانی، درآمد نفت و گاز و از محل تبصره برای احداث مدارس در آستانه‌اشرفیه شد و بیان کرد: امسال نتوانستیم از منابع استانی برای اجرای پروژه‌های مدرسه‌سازی در آستانه‌اشرفیه استفاده کنیم. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار