مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که زیرساخت های گردشگری این استان برای بهره مندی معلولان از جاذبه های کم نظیر طبیعی ، تاریخی و فرهنگی بهشت ایران بهسازی می شود .
کد خبر: ۳۰۲۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۶ 26 September 2016
دلاور بزرگ نیا روز دوشنبه در آئین نمادین نواختن زنگ گردشگری مازندران در مدرسه استثنایی مرحوم کولائیان ساری ، افزود : این اقدام همسو با تلاش های سازمان جهانی گردشگری برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری متناسب با شرایط جسمی و فیزیکی معلولان انجام می شود .
 
وی شعار سازمان جهانی گردشگری را ' گردشگری برای همه ' معرفی کرد و ادامه داد : ترویج دسترسی همگانی به جاذبه های گردشگری از مقولات مورد توجه سازمان جهانی گردشگری است تا بستر و زیرساخت برای استفاده معلولان و افراد دارای نقص جسمی فراهم شود .
 
بزرگ نیا گفت : اداره کل میراث فرهنگی مازندران در این چارچوب از این پس در اجرای زیر ساخت های گردشگری در استان موضوع بهره مندی معلولان را به صورت ویژه مورد توجه قرار می دهد و از سرمایه گذاران می خواهد تا در این مورد بیشتر دقت نظر داشته باشند .
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تاکید کرد : به سرمایه گذاران حوزه گردشگری تکلیف خواهیم کرد تا در ساخت و ساز ها و امکانات خود به این قشر توجه ویژه کنند.
وی ادامه داد : می بایست همگام با مناسب سازی فضای شهری برای معلولان که از سوی نهادهای مرتبط همچون شهرداری انجام می شود ، فراهم کردن امکانات متناسب با شرایط جسمی این قشر نیز مورد نظر قرار گیرد .
 
برزگ نیا گفت : تنها با فراهم آوردن امکانات و زیر ساخت های متناسب با شرایط معلولان می توان اذعان داشت که فرصت های برابر گردشگری برای همگان در جامعه ایجاد شده است .
وی افزود : بسته برنامه های گردشگری استان مازندران با محور قرار دادن فرصت استفاده تمامی آحاد جامعه از جمله معلولان تدوین شد تا این فضا همگانی شود .
استان مازندران به خاطر برخورداری از ساحل دریا ، جنگل ، طبیعت زیبا و بکر ، آب و هوای معتدل و آثار فرهنگی و تاریخی فراوان سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است .
 
بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی مازندران تنها در سه ماهه تابستان امسال بیش از 25 میلیون گردشگر در این استان اقامت داشتند . آمار اقامت گردشگران نوروزی در استان هم حدود 12 میلیون نفر شب بود.
پنجم مهر روز جهانی گردشگری نام دارد و به همین مناسبت از پنجم تا نهم مهر برنامه های فرهنگی ، تفریحی و افتتاحیه طرح های عمرانی گردشگری در مازندران اجرا می شود .
نواختن زنگ گردشگری نخستین برنامه هفته گردشگری در مازندران است که امروز با حضور مسئولان در مدرسه مرحوم کولاییان در ساری برگزارشد .
 
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار