نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: عاملی که فتنه‌های دشمن را در دوران دفاع مقدس ناکام گذاشت نقش آفرینی و حضور فعال علمای شیعه و سنی بود.
کد خبر: ۳۰۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۳ 27 September 2016

مولوی نذیراحمد سلامی گفت: در جنگ هشت ساله که از سوی عراق و حامیان آن بر نظام اسلامی تحمیل شد همه اقشار ایرانی چه مسلمان و چه غیرمسلمان چه شیعه و چه اهل‌سنت همه برای دفاع از میهن خود و حفظ تمامیت ارضی کشورشان فداکارانه وارد میدان شدند.

وی افزود: اهل‌سنت ایران از تمام مناطق از جمله سیستان و بلوچستان، خراسان، گلستان، هرمزگان و کردستان دوشادوش برادران شیعه خود، دفاع از انقلاب و آرمان‌های امام خمینی(ره) را وظیفه خود دانستند و در این جهاد شرکت کردند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شواهد بسیار محکمی وجود دارد که برادران اهل‌سنت هم در خط مقدم جبهه و هم در پشت جبهه، هم در ارتش و هم در بسیج مجاهدت کردند و وجود شهیدان و جانبازان اهل‌سنت گواهی بر این مطلب است.

وی ادامه داد: دشمنان انقلاب سعی داشتند این جنگ را یک جنگ مذهبی و میان شیعه و سنی نشان دهند تا اهل‌سنت ایران در جنگ شرکت نکنند اما این توطئه توسط علمای شیعه و سنی خنثی شد و رهنمودهای امام راحل(ره) و همچنین در استان بزرگانی همچون مولانا عبدالعزیز بسیار تأثیرگذار بود.

مولوی سلامی اظهار داشت: با روشنگری و آگاهی بخشی علما این باور در جامعه اهل‌سنت شکل گرفت که انقلاب یک انقلاب اسلامی است و تنها اختصاص به شیعیان ندارد که تعامل نظام با اهل‌سنت نیز این امر را اثبات می‌کرد.

وی عنوان کرد: مولانا عبدالعزیز تأکید می‌کردند که ما راضی نیستیم قطره‌ای خون از بینی برادر شیعه ما ریخته شود، زیرا تفرقه، اختلاف و برادرکشی خواسته دشمنان ما است و نباید بگذاریم خواسته‌های آنان برآورده شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان افزود: اگر امروز می‌خواهیم پیروان این علمای بزرگ باشیم باید این باور در ما بوجود آید که هر چه آنان می‌گفتند به نفع دین و دنیا و انقلاب ما است بنابراین باید خود را ملزم به پیروی از علمای دینی بدانیم تا هم به سعادت برسیم و هم اهداف اصیل اسلامی ما تحقق پیدا کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار