یک مجلس که نه، یک شهر، نه! یک استان روز گذشته در مقابل 3 هزار شهید خراسان شمالی و 2 شهید گمنام که دیروز میزبان آیین اختتامیه کنگره 3 هزار شهید استان بودند، قیام کردند و در مقابل رشادت ها و استقامت آن ها سر تعظیم فرود آوردند.
کد خبر: ۳۱۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۵ 19 October 2016
یک مجلس که نه، یک شهر، نه! یک استان روز گذشته  در مقابل 3 هزار شهید خراسان شمالی و 2 شهید گمنام که دیروز میزبان آیین اختتامیه کنگره 3 هزار شهید استان بودند، قیام کردند و در مقابل رشادت ها و استقامت آن ها سر تعظیم فرود آوردند. جلسه بوی ایثار و مقاومت می داد و عطر شهادت در فضا پیچیده بود. دست اندرکاران در شبیه سازی فضای جبهه و جنگ در مراسمی که مزین به نام شهدای استان بود، کم نگذاشته بودند و از مجری برنامه گرفته تا  اجرا کنندگان نمایش، دل حاضران را به روزهای مردانگی و استقامت بردند. همه چیز خوب برنامه ریزی و اجرا شد تا اختتامیه کنگره ملی 3 هزار شهید خراسان شمالی، آغازی باشد برای برداشتن گام های بزرگتر و بهتر در توسعه فرهنگ ایثار و مقاومت.تشییع پیکر 2 شهید گمنام و اهدای مدال طلای یونس ولی زاده قهرمان کوراش جهان به خانواده شهید مدافع حرم، تکمیل کننده معنویت این مراسم بود.استاندار خراسان شمالی در این آیین با گرامیداشت یاد 3 هزار شهید استان، 4 شهید گمنام، 15 شهید حادثه منا و شهیدان وحدت گفت: شهدا به برگزاری این گونه کنگره ها نیازی ندارند ما به برگزاری این مراسم نیاز داریم برای این که یاد شهدا را استمرار ببخشیم و خودمان از غافله شهدا عقب نیفتیم.«صالحی» افزود: امیدواریم همچنان که شهیدان با نثار جانشان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را به اثبات رساندند ما هم بتوانیم استمرار بخش این حرکت باشیم. وی اضافه کرد: شهیدان با اهدای خون ارزشمند خویش امید را در دل مردم و جوانان ما زنده نگه داشتند و این تدبیر و امید همچنان پابرجا خواهد ماند.وی تصریح کرد: برگزاری این کنگره را ادامه دهنده مسیر راه شهادت و شهیدان در تحکیم مبانی و وفاق ملی و همدلی و همراهی آحاد ملت و مسئولان استانی می دانیم و ان شاء ا... در آینده در استمرار آن قدم های بهتری برخواهیم داشت و اختتامیه کنگره شهدا و این پایان، یک آغاز برای کارهای فرهنگی است.فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالی هم در این آیین گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت 130 عنوان کتاب در استان در رابطه با شهید و شهادت به نگارش در آمده است که 6 عنوان رتبه های برتر کشوری را دارد و 110 عنوان کتاب هم در حوزه دفاع مقدس به نگارش درآمده است که می تواند به عنوان منبع، مورد استفاده همه کسانی قرار گیرد که در این زمینه تحقیق می کنند.
سردار «مرتضوی» افزود: بیش از 500 مستند در رابطه با شهیدان استان تهیه شده است که قابلیت پخش از شبکه های ملی را دارد و بیش از 63 مستند نیز برای سرداران شهید ساخته و بارها از رسانه ملی پخش شده است.وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای منحصر به فرد استان در رابطه با شهدا، تهیه شناسنامه برای شهداست که ثبت احوال این کار را انجام داده است و اکنون تمامی شهدای استان شناسنامه دارند و شناسنامه سردار شهید «محمدزاده» هم به رهبر انقلاب تقدیم شده است.وی ادامه داد: 3 هزار آلبوم اختصاصی برای تک تک شهدای استان جمع آوری شده است که عکس ها، خاطرات و اسنادی که مختص هر شهید است در آن ها قرار دارد و همچنین 3 هزار لوح به نام تک تک شهدای استان تهیه کرده ایم که در سرکشی از بیت آن ها، به خانواده های شان تقدیم می کنیم.وی بیان کرد: 800 یادواره در استان در سطوح مختلف برای شهیدان استان برگزار شده و به عبارتی طی 4 سال گذشته به طور میانگین هر 2 روز یک یادواره برای شهدا در خراسان شمالی برگزار شده است.به گزارش خبرنگار ما، در این مراسم «یونس ولی زاده» قهرمان جهانی کوراش استان مدال طلای خود را به خانواده شهید اربابی، شهید مدافع حرم تقدیم کرد و پیکر 2 شهید استان نیز پس از مراسم تشییع شد. /روزنامه خراسان شمالی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار