معاون جهاد کشاورزی کرمانشاه:
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: زیر‌ساخت‌های خوبی در بحث تولید و پرورش دام، طیور و ماهی در استان کرمانشاه فراهم شده است.
کد خبر: ۳۲۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 30 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از فارس،بهرام خانی با اشاره به زیر‌ساخت‌های ایجاد شده برای پرورش دام و طیور در استان، اظهار داشت: در استان کرمانشاه 4 میلیون و 650 هزار واحد دامی فعال است که از این میزان 60 درصد دام سبک و مابقی دام سنگین هستند.

وی تولید سالانه گوشت قرمز استان کرمانشاه را 36 هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان مصرف سالانه گوشت قرمز استان برای هر نفر 12.5 تا 13 کیلوگرم است که مازاد تولید گوشت قرمز به‌شکل دام زنده از استان خارج و صادر می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به ارزآوری صادرات دام زنده برای این استان و درآمدزایی برای دامداران اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال تا‌کنون 176 هزار راس دام زنده به کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله کشور عمان صادر شده‌اند.

این مسؤول از در دستور کار بودن برنامه بهبود بخشیدن به جمعیت دامی و بهره‌وری در واحد راس در سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد و گفت: با استفاده از تکنیک‌های اصلاح‌نژاد و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است باید حداکثر بهر‌ه‌برداری را از جمعیت دامی در استان برد.

خانی با بیان اینکه کرمانشاه از لحاظ تولید مواد پروتئینی جزو استان‌های برخوردار و 10 استان برتر کشور است، تصریح کرد: زیر‌ساخت‌های خوبی در بحث تولید و پرورش مرغ در استان کرمانشاه فراهم شده است.

وی تولید سالانه گوشت مرغ استان کرمانشاه را 63 هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان مصرف سالانه گوشت مرغ استان برای هر نفر 25 تا 26 کیلوگرم است که مازاد تولید گوشت مرغ به دیگر استان‌ها فرستاده می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه به تولید سالانه 14 هزار و 380 تن ماهی در این استان اشاره کرد و متذکر شد: سرانه مصرف ماهی برای هر نفر در استان هشت کیلوگرم است.

خانی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال در تولید ماهی به 19 هزار تن در سال برسیم و سرانه مصرف را به 8.5 کیلوگرم برای هر نفر افزایش دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار