شهر شیروان روز گذشته میزبان گردهمایی شهرداران و اعضای شورای سازمان همیاری شهرداری های خراسان شمالی بود.
کد خبر: ۳۲۰۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ 31 October 2016
 شهرداری شیروان، شهرداری برتر استان در سال 94
شهر شیروان روز گذشته میزبان گردهمایی شهرداران و اعضای شورای سازمان همیاری شهرداری های خراسان شمالی بود.روز گذشته 22 شهردار شهرهای باب الرضا (ع)، گنجینه معرفت ها در دارالمصلین گرد هم آمدند و در رابطه با مسائل مختلف حقوقی و تخصصی حوزه خود و مشکلات و مسائل پیش رو با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی، مدیر دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی و چندین مسئول استانی و شهرستانی به گفت و گو و تبادل نظر پرداختند.در پایان نیز به تمام شهرداران استان لوح شهروند افتخاری شیروان اهدا شد.
لزوم جذب سرمایه گذار در شهرهای استان 
مدیر کل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی در این همایش با اشاره به ضرورت جداسازی آب شرب از فضای سبز با توجه به بحران کم آبی گفت: یکی دیگر از راه های کاهش مصرف آب کاشت گونه های گیاهی است که به آب کمتری نیاز دارند و با شرایط آب و هوایی منطقه سازگاری بیشتری داشته باشند.
«عنبری» همچنین با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذار در شهرهای استان تاکید کرد: شهرداران می توانند برای ایجاد زمینه های مناسب سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران اقدامات خوبی را با توجه به وجود پروژه های ناتمام و کمبود منابع مالی انجام دهند.
وی با تاکید بر اخذ مجوز از معاونت عمرانی کمیته فنی استان جهت آغاز پروژه های جدید گفت: اجرای پروژه ها بالاخص آسفالت معابر و خیابان ها با کیفیت مناسب در دستور کار قرار داشته باشد تا از اتلاف منابع و  بدبینی مردم جلوگیری شود.
وی بر ضرورت انجام مطالعات برای ساماندهی ترافیک  شهرهای شیروان و اسفراین به عنوان دومین و سومین شهر بزرگ استان تاکید کرد و گفت: سرعتکاه ها و سرعتگیرها استاندارد نیستند و بعضا باعث بروز حادثه و بازی با اعصاب و روان راننده ها می شوند که نسبت به رفع این مشکل باید اقدامات لازم صورت گیرد.وی تصریح کرد: در زمینه فرهنگ سازی ترافیک به طور کلی در شهرها و به طور ویژه در مدارس، شهرداری ها باید پیشقدم و دارای راهبرد و برنامه باشند.
وی بر لزوم جلوگیری از افزایش محدوده های شهری تاکید کرد و گفت: مشکلات ناشی از این امر دامنگیر کل شهر خواهد بود و شهرداری ها را در ارائه خدمات مطلوب و یکسان به کل شهر دچار مشکل می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه شهرداران دبیر ستاد شهرستانی بازآفرینی هستند باید جلسات ستاد، مستمر برگزار و گزارش ها ارائه شود.
وی با اشاره به وجود مشکلات مسکن مهر در کشور و استان گفت: شهرداری ها در خصوص ارائه پایان کار پروژه های مسکن مهر همکاری های لازم را در چارچوب قانون داشته باشند.
 توسعه مناطق محروم و خدمات دهی مطلوب
رئیس شورای اسلامی شهر شیروان نیز در این مراسم گفت: در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، تمام اعضای شورا و مجموعه شهرداری توان خود را در جهت جامه عمل پوشاندن به شعار سال به کار گرفته اند.«احمد عاقل» افزود: شهرداری و شوراها دو جزء جدانشدنی از هم هستند و با افتخار اعلام می کنیم که در شهرستان شیروان و مجموعه شورا و شهرداری وحدت و همدلی حاکم بوده و هست.
 وی با بیان این که حمایت از شورا و شهردار حمایت از مردم شیروان و توسعه شهر است تصریح کرد: توسعه پایدار شهر  مهمترین رکن فعالیت شورا و شهرداری است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیروان با اشاره به ضرورت توجه به مناطق محروم شهری گفت: توسعه مناطق محروم و خدمات دهی مطلوب در اولویت فعالیت های شهرداری و شورای اسلامی شهر شیروان است.
 عاقل با اشاره به این نکته که برخی نقاط شهری شیروان از نظر سرانه های شهری باید تقویت شوند، اظهار داشت: برخی نقاط شهری در حوزه فضای سبز، خدمات فرهنگی و ورزشی و شهری نیازمند توجه جدی تری هستند.وی تصریح کرد: امروز مشاهده می کنیم که بخش قابل توجهی از پروژه های شهری و توسعه فضای سبز شهرداری، مخصوصا آسفالت در مناطق محروم و کم برخوردار شهر اجرایی و عملیاتی می شود.
عاقل با بیان این که تمام نقاط شهر به صورت عادلانه نیازمند توسعه و آبادانی است و توسعه نامتوازن مناطق می تواند آسیب جدی به شهر وارد کند، افزود: شناسایی کمبودها در مناطق محروم از مهمترین برنامه‌های شورا و شهرداری بوده و هست تا بر اساس نیاز طرح‌ها و پروژه‌های مختلف در این گونه مناطق ایجاد شود.
بدهی بالای اداره های دولتی به شهرداری
شهردار شیروان در این جلسه ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین و گرامیداشت یوم ا... 13 آبان در معرفی شهر شیروان گفت: شهر شیروان با مساحت بیش از هزار و 200 هکتار، جمعیتی در حدود 90 هزار نفر دارد که در سال 1311 هجری شمسی تاسیس شد.
«جعفر بورنگ» افزود:  مردم شهرستان در صحنه های مختلف انقلاب و جنگ تحمیلی حضور داشته  و بیش از ۶۳۶ شهید بزرگوار را تقدیم انقلاب کرده اند.
وی با اشاره به این مسئله که در حال حاضر کل شهرداری های استان  به دلیل کمبود اعتبارات با مشکلات مالی مواجه هستند گفت: در این وضعیت و با توجه به منابع مالی موجود هر شهرداری که بتواند بحث های جاری را با موفقیت پیش ببرد کار بزرگی کرده است.وی افزود: با وجود این مشکلات و کاهش منابع مالی، شهرداری شیروان سعی کرده هیچ کدام از پروژه های عمرانی خود را تعطیل نکند.«بورنگ» ادامه داد: به همین سبب از دولت در جهت اعتبارات پروژه های عمرانی و خدمات رسانی بهتر به شهروندان تقاضای کمک داریم.وی با اشاره به تخصیص نیافتن هیچ مبلغی از اعتبارات ماده 180 در سال گذشته گفت: انتظار داریم در بحث اعتبارات تملک دارایی، اعتبارات از محل ماده 180 نباشد و یا حداقل در تخصیص ها وضعیت بهتری وجود داشته باشد.وی تصریح کرد: درآمد شهرداری ها به صورت غیردولتی و مردمی تامین می شود و در حال حاضر با توجه به وضعیت نامناسب مالی مردم انتظار کمک و حمایت دولت را داریم.
«بورنگ» همچنین گفت: بسیاری از پروژه های شهری شیروان بالای 70 درصد رشد دارد اما به دلیل مشکلات مالی، تکمیل کردن آنها با تاخیر روبه رو شده است.شهردار شیروان در بخش دیگری از سخنان خود به مطالبات شهرداری ها از اداره های دولتی اشاره کرد و گفت: اداره های دولتی با وجود پیش بینی در قانون، در گرفتن پروانه و پرداخت حق و حقوق شهرداری ها کم لطفی می کنند.
وی همچنین با اشاره به تکمیل نشدن سالن های مدیریت بحران در شهرهای مختلف استان گفت: در این زمینه نیز با توجه به اهمیت موضوع خواهشمندیم اعتبارات لازم اختصاص یابد.
نقش مهم شهرداری ها در مدیریت بحران
مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به نقش مهم شهرداری ها در مدیریت بحران اظهار داشت: در سال 95 حدود 312 مورد زلزله بالای 2 ریشتر که 21 مورد آن بالای 3 و 4 مورد آن بالای 4 ریشتر بود در استان اتفاق افتاده است.
«عظیمی» با بیان این که کل مسکن های روستایی استان که چیزی بالغ بر 100 هزار واحد است در مقابل حوادث با اعتبار 10 میلیارد ریال بیمه شد، اظهار داشت: متاسفانه در حوزه شهری هیچ اقدامی در این خصوص انجام نگرفته است مگر افرادی که خود شخصا اقدام به بیمه منزل خود کرده اند.
وی افزود: با توجه به نقش شهرداری ها در این زمینه انتظار داریم شهرداری ها به صورت نظام مند این امر را با تشویق شهروندان انجام دهند و در این خصوص اهتمام ویژه ای داشته باشند.
شهرداری برتر استان در سال 94
طبق شاخص های ارزیابی شده از عملکرد شهرداری های استان توسط دفتر فنی استانداری، شهرداری شیروان به عنوان شهرداری برتر استان در سال 94 انتخاب شد.مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان شمالی با بیان این مطلب در گردهمایی شهرداران و اعضای شورای سازمان همیاری شهرداری های خراسان شمالی در شیروان گفت: امیدوار هستیم شوراها در انتخاب شهرداران به سمتی پیش بروند که مدیریت پایدار را در شهرداری های استان شاهد باشیم.
«شاکری» با اشاره به توزیع قیر رایگان در سطح شهرداری های استان و سطح بالای آسفالت معابر طی یک سال گذشته گفت: مقدار قیری که شهرداری ها تحویل گرفته اند با پیگیری شهرداران ارتباط مستقیمی دارد.وی افزود: طی روزهای آینده توزیع جدید قیر رایگان نیز آغاز خواهد شد که مشکل شهرداری هایی که قیر تحویل نگرفته اند حل شود.وی در رابطه با بدهی شهرداری ها به تامین اجتماعی بهترین راه را تقسیط دانست و گفت: شهرداران برای جلوگیری از پرداخت جریمه بالای تاخیر در پرداخت حتما حق بیمه تامین اجتماعی را حداکثر با تاخیر یک ماهه پرداخت کنند.
وی همچنین گفت: شهرداری ها حداقل 4 تا 5 نفر را به صورت بی نام بیمه مسئولیت نمایند تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنند.
«شاکری» با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: شهرداران و اعضای محترم شوراهای اسلامی سعی کنند با کار و برنامه ریزی خوب، بسترساز حضور حداکثری مردم در انتخابات سال آینده باشند.
وی همچنین با اشاره به برنامه های آموزشی شهرداران برای پرسنل گفت: شهرداری ها سعی کنند آموزش هایی را برای پرسنل در نظر بگیرند که اثر بخش و مفید باشد و نتیجه آن نیز دیده شود.
تحقق ۷۲ درصد بودجه شهرداری های استان
معاون  امور عمرانی استاندار خراسان شمالی با گرامیداشت ۱۳ آبان گفت: شهرداری ها پیشانی نظام و حکومت اسلامی در مواجهه با مردم و پروژه های عمرانی هستند.مهندس «علی نیا» با بیان این که نقش شهرداری ها در تقویت دولت و نظام انکار ناپذیر است افزود: میزان رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری ها امروز قابل قبول است و با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی باید این امر حفظ شود.
وی تصریح کرد: کار شهرداری ها توقف بردار نیست و مادام ادامه دارد و تقریبا شهرداری ها در تمام امورات شهری مشارکت دارند.
علی نیا با تشکر از عملکرد شهرداران استان گفت: یکی از اقدامات خوب دولت و مخصوصا شهرداری ها که امسال انجام شد، آسفالت معابر است که با این شرایط می توان گفت نهضت آسفالت شروع شده است.
معاون عمرانی استاندار افزود: به طور متوسط ۷۲ درصد از بودجه شهرداری های استان در سال ۹۴ محقق شده است و اعتباراتی که از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید محقق شده بیش از۲۰۰ میلیارد تومان بوده است.علی نیا با بیان این که با وجود فعالیت و اقدامات زیاد هنوز کمبودهایی وجود دارد افزود: نباید به این میزان خدمات ارائه شده و کارهای صورت گرفته اکتفا کرد و همیشه پیشرفت مداوم و پایدار باید مدنظر باشد.
وی با اشاره به بحث مهم پسماند تصریح کرد: راه اندازی سازمان پسماند استان را بعد از تایید اساس نامه شروع کردیم که بعداز آن با مشکلاتی مواجه شدیم و الان با توجه به حساسیت موضوع به طور جدی به دنبال رفع مشکل هستیم.
وحدت و همدلی عامل رشد و توسعه شیروان
فرماندار شیروان نیز با تشکر از اقدامات  شورا و شهردار به دلیل توسعه شهر گفت: وحدت و همدلی خوبی در سطح شهرستان حاکم است و این مهم قطعا زمینه ساز رشد و توسعه منطقه بوده است.
«عباسعلی صفایی» با اشاره به این که  شیروان در مسیر جاده آسیایی قرار گرفته و همه ساله مسافران و زائران زیادی از این شهر عبور می کنند افزود: ورودی و خروجی های شهر شیروان اگر در اختیار شهرداری قرار گیرد زیباسازی خوبی صورت می گیرد و ماندگاری مسافران را افزایش می دهد.
وی گفت: اقدامات شهرداری های شهرستان شیروان قابل تقدیر و ستایش است و پیشرفت های خوبی در این شهرها در دولت تدبیر و امید حاصل شده است.
صفایی با اشاره به حمایت مجموعه استانداری و فرمانداری شیروان از شهرداری شیروان گفت: دولت تاکنون کمک های خوبی را به شهرداری ها کرده و در بسیاری از پروژه های بزرگ اعتبارات خوبی را نیز تخصیص داده است.
نماینده عالی دولت در شیروان افزود: امروز با مساعدت ویژه مجموعه استانداری و پیگیری های انجام شده شیروان به کارگاه خدمات رسانی مخصوصا در بحث آسفالت معابر و خیابان ها تبدیل شده  و به نوعی این امر در ادوار گذشته بی سابقه بوده است.
 
 «علی نیا» معاون  امور عمرانی استاندار:
میزان رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری ها امروز قابل قبول است و با توجه به شرایط سخت اقتصادی فعلی باید این امر حفظ شود.کار شهرداری ها توقف بردار نیست و مادام ادامه دارد و تقریبا شهرداری ها در تمام امورات شهری مشارکت دارند

 

 

 

«عنبری» مدیر کل دفتر فنی استانداری: 
شهرداران می توانند برای ایجاد زمینه های مناسب سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران اقدامات خوبی را با توجه به وجود پروژه های ناتمام و کمبود منابع مالی انجام دهند
 
 
 
 
 
 
«عظیمی» مدیر کل مدیریت بحران استانداری:
در سال 95 حدود 312 مورد زلزله بالای 2 ریشتر که 21 مورد آن بالای 3 و 4 مورد آن بالای 4 ریشتر بود در استان اتفاق افتاده است
 
 
 
 
 
 
 
«شاکری» مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری:
امیدوار هستیم شوراها در انتخاب شهرداران به سمتی پیش بروند که مدیریت پایدار را در شهرداری های استان شاهد باشیم

 

 

 

 

«صفایی» فرماندار شیروان:
اگر تامین اعتبار لازم برای اجرای طرح مبادی ورودی‌ شیروان انجام و در اختیار شهرداری قرار گیرد، زیباسازی خوبی صورت می گیرد و ماندگاری مسافران را افزایش می دهد
 
 
 
 
 
 
 
«بورنگ» شهردار شیروان :
با وجود مشکلات و کاهش منابع مالی، شهرداری شیروان سعی کرده هیچ کدام از پروژه های عمرانی خود را تعطیل نکند

 

 

 

 

«عاقل» رئیس شورای اسلامی شهر شیروان:
شهرداری و شوراها دو جزء جدانشدنی از هم هستند و با افتخار اعلام می کنیم که در شیروان و مجموعه شورا و شهرداری وحدت و همدلی حاکم بوده و هست
 
روزنامه خراسان شمالی  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار