نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری گرمی مغان با حضور مسوولان،نخبگان علمی و صاحبان سرمایه در سالن همایش های دانشگاه پیام نور مرکز گرمی برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳ 09 May 2015
به گزارش ایرنا، در این همایش مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ؛ کشاورزی، صنعت و گردشگری را سه بستر اقتصادی مهم در دنیا معرفی کرد و گفت: بستر گردشگری به لحاظ اینکه موجب تامین امنیت نیز می شود بیش از سایر بسترها مورد توجه کشورهای جهان است.

کریم حاجی زاده سال جاری را سال طرح آمایش گردشگری استان اعلام و بر شناسایی و احیای ظرفیت های گردشگری گرمی مغان در این سال تاکید کرد.

وی ادامه داد: از شهرداران استان خواسته شده با اعمال سازه های مهندسی شده و ساماندهی سیمای ساختمان ها، فضای عمومی شهرها را برای جذب گردشگر مهیا نمایند.

او وجود قلاع تاریخی متعدد در گرمی مغان را حاکی از مرکزیت این منطقه در فرماندهی سپاه ملی ایران در دوره اشکانیان و دفن خمره ای اموات در گذشته این شهرستان را در راستای حفاظت از خاک و محیط زیست دانست و تبیین ناگفته های تاریخی منطقه را برای احیای گردشگری ضروری شمرد.

حجت الاسلام یدالله صفری امام جمعه گرمی مغان نیز تلاش برای توسعه اقتصادی منطقه را مجاهدت در راه خدا و تلاشگران این عرصه را به لحاظ اینکه موجب قطع وابستگی کشور به بیگانه می شود رزمندگان اسلام معرفی کرد.

حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل نماینده گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی نیزدولت، تعاون و بخش خصوصی را از عوامل رشد اقتصادی کشور برشمرد و گفت:بخش خصوصی برای احیای اقتصاد مقاومتی،ایجاد اشتغال و گردشگری مساعد است.

وی اضافه کرد:گرمی مغان با 93 کیلومتر نوار مرزی با جمهوری آذربایجان از امنیت بالا،اتحاد مردم و همدلی جریانات و سلائق سیاسی برای سرمایه گذاری اقتصادی و گردشگری برخوردار است.

وی با اشاره به مجاهدت عشایر منطقه در مقابله با تهاجم خارجی قبل از انقلاب و ایثار مردم منطقه در دفاع مقدس، توجه بیشتر مسوولان و سرمایه گذاران را به این شهرستان خواستار شد.

عباس زاده از صاحب نظران و سرمایه گذاران میهمان نیز از گرمی مغان به لحاظ استعداد گردشگری و اقتصادی بهشت سرمایه گذاری نام برد.

وی گفت:بعد از 40 سال تحقیق و بررسی، این شهرستان برای احداث نخستین دهکده سلامت در کشور انتخاب شده است.

وی اظهار کرد:طراحی های سازه ای دهکده سلامت انجام شده و این طرح ملی که مورد تایید علم پزشکی می باشد در سطح 200 هکتار با 4هزار مکمن هرمی شکل،امکانات بهداشتی غذایی ویژه و اشتغالزایی نزدیک به یک هزار نفر در گرمی مغان اجرا خواهد شد.

وی بازسازی سلولی و طی فرایند سلامتی را از اهداف احداث دهکده سلامت برشمرد و ادامه داد:این طرح با پذیرش روزانه نزدیک به 10هزار توریست در ارزآوری و چرخش اقتصاد منطقه موثر خواهد بود.

این کارآفرین ادامه داد:کشورهای متعددی خواستار اجرای طرح دهکده سلامت بودند اما محققین و مجریان مربوطه تصمیم دارند طرح مذکور را در داخل کشور و در گرمی مغان اجرا نمایند.

محمودعلایی فرماندار گرمی مغان نیز 85هزار نفر جمعیت، مردم مومن و مرزدار، 100 هزار هکتار مرتع،120 هزار هکتار اراضی قابل کشت،9 رودخانه،300 میلیون مترمکعب منابع آب و امکان کشت گونه ها و تولیدات متنوعی همچون زعفران،انجیر،پسته،گیاهان دارویی،عسل،شیر و محصولات ارگانیک را از ویژگی های این شهرستان عنوان کرد.

وی گفت:طی سه سال آتی با صرف 3750 میلیارد ریال از ردیف اعتبار پروژه های مرزی به سدعمارت امکان آبیاری 60 هزار هکتار از اراضی دیم منطقه فراهم خواهد شد.

وی سنگ سیمان،آبهای معدنی،کارخانه شیرآلات بهداشتی صنعتی قهرمان و قرار گرفته نوار مرزی گرمی مغان در محدوده منطقه آزاد استان را از ظرفیت های قابل توجه این شهرستان برشمرد.

این مسوول از کلنگ زنی سردخانه میوه در گرمی در آینده نزدیک خبر داد و حمایت قاطع فرمانداری شهرستان را از سرمایه گذاران و کارآفرینان فعال اعلام کرد.

قادر دهقان رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گرمی مغان نیز با اشاره به حضور میهمانان صاحب اندیشه و سرمایه از استان های شمالی،تهران،البرز و اردبیل تبیین فرصت های گردشگری و سرمایه گذاری را از اهداف برگزاری آن اعلام کرد.

وی از همکاری فرمانداری این شهرستان و عوامل دخیل در برگزاری همایش قدردانی کرد.

وطن دوست نماینده مجری و سرمایه گذار کارخانه شیرآلات قهرمان نیز گفت: 80درصد از 720 کارگر کارخانه شیرآلات قهرمان در تهران بومی گرمی مغان هستند و محصولات این کارخانه در رقابت با برندهای مشهور جهان موفق است.

وی افزود:با صرف 330 میلیارد ریال توسط سرمایه گذار این کارخانه، 90 درصد ساختمان کارخانه در گرمی مغان احداث و مجوز ایجاد شهرک صنعتی خصوصی قهرمان در این شهرستان اخذ شده است.

وی از تصویب 50 میلیون دلار تسهیلات ارزی به کارخانه قهرمان گرمی خبر داد و در این راستا از تلاش آقای هاشم زاده شکراب که بومی گرمی و از مدیران بانک توسعه صنعت معدن کشور می باشد قدردانی کرد.

وی سرمایه گذاران را با توجه به قابلیت های خدادادی گرمی مغان به فعالیت اقتصادی در این شهرستان فراخواند.

پخش کلیپ جاذبه های توریستی گرمی مغان،اجرای موسیقی محلی توسط عاشق ها،پرواز پاراگلایدر برفراز محل برگزاری همایش و پذیرایی از میهمانان با صرف ناهار از بخش های قابل ذکر این همایش بود.

گرمی مغان با جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی در همسایگی جمهوری آذربایجان و در شمال اردبیل قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار