رئیس فدراسیون:
رئیس فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران گفت: اکنون ساختار این رشته ورزشی در کشور خانگی است و به چند خانواده محدوده شده است.
کد خبر: ۳۲۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴ 12 November 2016
به گزارش تابناک شهرکرد، سید عبدی افتخاری در نشست مجمع سالانه هیات اسکی چهارمحال و بختیاری افزود:باید شرایطی فراهم شود تا بیشتر علاقه مندان به رشته اسکی بتوانند به این ورزش بپردازند.

وی گفت:مجامع اسکی در استانها نباید تشریفاتی باشد بلکه باید دارای یک ساختار استاندارد و قانونی باشد.

اعتمادی یادآور شد: فدراسیون اسکی به دنبال ایجاد مدارس خصوصی اسکی در سطح استان هاست و این مدارس به آموزش اسکی در سنین نوجوانانی اقدام خواهد کرد.

رئیس فدراسیون اسکی گفت: اکنون این فدراسیون نزدیک به 12میلیارد ریال بدهی دارد و این بدهی باعث کند شدن برنامه های این فدراسیون شده است.

به گفته وی، شرایط سختی در فدراسیون وجود داشت ولی اکنون برنامه های این فدراسیون تدوین شده است و حضور در مسابقات آسیایی ژاپن و برنامه ریزی برای المپیک زمستانی در دستورکار فدراسیون قرار گرفته است.

به گفته وی، در چند سال اخیر نیز حمایت اسپانسر از رشته ورزشی اسکی کاهش یافته بود، که اکنون فدراسیون به دنبال رایزنی با اسپانسرها است.

اعتمادی، تمرکز زدایی از تهران و پیست های شمشک و دیزین را از دیگر برنامه های فدراسیون عنوان کرد و گفت: استان هایی که پیست اسکی دارند باید بتوانند نقش مهمی در پرورش استعدادهای تیم ملی این رشته داشته باشند.

وی گفت: توسعه رشته ورزشی اسکی روی چمن بسیار سخت و مشکل است و در کل جهان تنها 100اسکی باز چمنی وجود دارد اما باید به سمت توسعه رشته ورزشی رول اسکی در استانها رفت.

رئیس فدراسیون اسکی گفت: چهارمحال و بختیاری یکی از مناطق برای توسعه این رشته ورزشی است و انتظار است با حضور بخش خصوصی این رشته در نقاط مختلف برف گیر این استان توسعه یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اکنون دو پست اسکی کوهرنگ و بارده در زمستان ها با استقبال مطلوب علاقه مندان به این رشته همراه است.

عبدالرحمان قاسمی افزود:این استان می تواند میزبان اردوهای تیم های ملی و دوره های مربیگری این رشته باشد.

در این نشست ورزشکاران و مربیان اسکی در چهارمحال و بختیاری خواستار دریافت تجهیزات به روز اسکی از سوی فدراسیون شدند.

پیست اسکی کوهرنگ با شیب 20درصد یکی از پیست های برف گیر و مورد توجه علاقه مندان به این رشته است که در 90کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار