مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: جشنواره استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان 8 تا 14 ساله استان در هفت رشته به منظور شناسایی و هدایت آنان در گرگان برگزار می شود.
کد خبر: ۳۲۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱ 13 November 2016
 مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: جشنواره استعدادیابی ورزشی کودکان و نوجوانان 8 تا 14 ساله استان در هفت رشته به منظور شناسایی و هدایت آنان در گرگان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، بهمن طیبی روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره اظهار کرد: این رده های سنی در رشته های والیبال ، بسکتبال ، کاراته ، کشتی ، تنیس روی میز ، کبدی و دومیدانی در جشنواره استعداد یابی از 20 تا 22 بهمن شرکت می کنند.
وی بیان کرد: یکی از اهداف جشنواره، شناسایی نفرات مستعد این رشته ها برای واگذاری مسئولیت فنی آموزش و تربیت تخصصی آنها به مربیان و هیات های ورزشی است. 
مدیر کل ورزش و جوانان گلستان افزود: هیات های استانی این رشته ها قبل از جشنواره، نفرات شاخص را شناسایی و در روز برگزاری مراسم معرفی کنند.
طیبی با یادآوری برگزاری طرح استعدادیابی در مدارس گلستان، گفت: در این طرح که سال تحصیلی گذشته برگزار شد ، دانش آموزان مستعد شناسایی و آماده فراگرفتن اصول اولیه رشته های ورزشی مورد علاقه خود شدند.
وی بیان کرد: استعدادیابی، برنامه جدی و پایه ای ورزش استان برای تربیت ورزشکاران جدید و توانمند در رشته های گوناگون بوده که اجرای آن از مدت ها قبل آغاز شده است.
به گفته وی؛ ورزشکاران شناسایی شده به مربیان کارآزموده سپرده می شوند تا براساس قابلیت و توانایی در مسیر حضور حرفه ای در رشته های ورزشی قرار گیرند. 
به گزارش ایرنا معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش گلستان هم گفت: آموزش و پرورش با توجه به سیاست های جدید ابلاغ شده، تمرکز و توجه زیادی به شناسایی استعدادها دارد که برگزاری المپیاد درون مدرسه ای از جمله راهکارهای رسیدن به این هدف است.
محمد بهشتی اظهار کرد: هم اینک مدارس گلستان، تبدیل به کارگاه های شناسایی و کشف استعدادها شده است، اما به پایان بردن مطلوب این راه دشوار، نیازمند همکاری اداره کل ورزش و هیات های ورزشی است. 
وی اصرار اداره کل آموزش و پرورش به برگزاری این المپیاد را یادآور شد و گفت: با راه اندازی کانون استعدادیابی، امیدوار به شناسایی چهره های جدید و مستعد رشته های ورزشی و معرفی آنها به تیم ها و مربیان حرفه ای استان هستیم.
به گفته وی؛ نوجوانان و جوانان گلستان در برخی رشته ها مانند والیبال دارای استعداد ویژه و منحصر به فردی هستند که تمرکز برای تقویت این ورزش در مدارس منجر به گسترش هر چه بیشتر ابعاد حرفه ای و تربیت ورزشکاران حرفه ای خواهد شد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار