عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه حادثه پلاسکو استان تهران زنگ خطری برای سیستم مدیریتی شهر قزوین است، گفت: 450 هکتار بافت فرسوده در شهر قزوین وجود دارد.
کد خبر: ۳۶۴۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 21 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین، حسین غیاثوند امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: در به روز کردن موضوعات فنی و تجهیزات ساختمانی، دستگاه های مختلفی همچون سازمان نظام مهندسی، ستاد مدیریت بحران استانداری و شهرداری باید ورود پیدا کرده و اقدامات لازم را انجام دهند.

وی افزود: برای بررسی بیشتر وضعیت تأسیسات و زیرساخت‌های ساختمان‌ها، کارگاه‌های آموزشی با محوریت تاب‌آوری شهری با حضور تمام دستگاه‌ها برگزار کرده و اساتید پژوهشگاه مربوط به زلزله را در این جلسه مهمان کردیم تا موضوع تا‌ب‌آوری ساختمان‌ها مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: عملکرد سیستم مدیریت بحرانی کشور در سطح مدیریتی است و تاب‌آوری در آن انجام نمی‌شود که بسیاری از ادارات شهر قزوین از جمله پایگاه‌های خدمات رسانی، مراکز آموزشی و درمانی( شهید رجایی و بوعلی)، مراکز پزشکی و بسیاری از مراکز تجاری و اداری این امر را به خود اختصاص نمی‌دهد.

غیاثوند یادآور شد: امروز شاهد حوادث ناگواری در کشور همچون فرو ریختن ساختمان تجاری پلاسکو استان تهران هستیم که چنین حوادثی زنگ خطری برای سیستم‌های مدیریتی شهر قزوین است و باید مردم و مهندسان را برای این حوادث آموزش دهیم تا قوانین ملی ساختمان رعایت شود.

وی تصریح کرد: بخشی از استانداردهای حوزه فنی در موضوعات تأسیسات و اطفای حریق بر عهده سازمان نظام مهندسی بوده که کنترل نقشه‌های سازه تأسیسات به این نظام سپرده شده است و بر این اساس کنترل‌ها برای ساختمان‌های جدید در قزوین انجام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین عنوان کرد: بسیاری از ساختمان‌های موجود شهر قزوین باید ملزم به رعایت سیستم‌های اطفای حریق باشد و هر دستگاهی در سطح این شهر باید نسبت به مقاوم‌سازی این ساختمان‌ها اقدام کند.

غیاثوند با بیان اینکه ساختمان‌های شهر قزوین در حوزه‌های دیگر به ویژه زلزله تاب‌آوری لازم را به خود اختصاص نمی‌دهد، اضافه کرد: 450 هکتار از بافت‌های شهر قزوین در حوزه‌های شهرداری، ساختمان و مساجد فرسوده بوده که 300 هکتار از این آمار و 70 درصد به منطقه 1 و 150 هکتار به منطقه 2 و 3 اختصاص دارد.

وی تشریح کرد: 60 درصد از بافت‌های منطقه هادی‌آباد فرسوده بوده و بازار قدیم شهر قزوین نامقاوم است و نیاز به پایش و کنترل دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار