استاندار قزوین تأکید کرد
استاندار قزوین با تأکید بر واگذاری و الکترونیکی شدن 260 خدمت دستگاه‌های اجرایی استان تا پایان سال جاری گفت: با توجه به اهمیت موضوع هیچ دستگاه اجرایی در استان حق مقاومت بدر برابر اجرای پروژه‌های الکترونیکی ندارد.
کد خبر: ۳۶۶۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵ 24 January 2017
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری فارس در قزوین، فریدون همتی در جلسه کارگروه دولت الکترونیک که ظهر امروز در استانداری برگزار شد، اظهار داشت: الکترونیکی کردن خدمات دولت امری ضروری است و تمام دستگاه‌های اجرایی استان موظف به انجام اقدامات لازم  در این زمینه هستند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی اقداماتی را که قابلیت واگذاری دارد و جنبه حاکمیتی ندارد را اعلام کرده و به بخش خصوصی واگذار کنند.

استاندار قزوین عنوان کرد: خدمات قابل واگذاری باید برون‌سپاری و الکترونیکی شود تا مردم در آرامش باشند و از سوی دیگر هزینه انجام کارهای اداری آنان کاهش یابد.

همتی با بیان اینکه الکترونیکی کردن امور از بروز فسادهای ریز و درشت اداری جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: مراجعه متعدد ارباب رجوع به ادارات موجب می‌شود میزان فسادهای ریز و درشت در   دستگاه‌های اجرایی افزایش یابد.

وی با اشاره به لزوم مجهز کردن دفاتر ICT روستایی گفت: در حال حاضر در بخش قابل توجهی از روستاهای استان دفاتر ICT وجود دارد بنابراین باید آن‌ها را مجهز کنیم تا بتوانند تعداد بیشتری از خدمات قابل ارائه به مردم را انجام دهند.

استاندار قزوین بیان کرد: در شرایط فعلی با وجود دفاتر ICT  که در روستاها داریم، صلاح نیست نسبت به احداث دفاتر جدید اقدام کنیم زیرا این امر هزینه‌های دولت را افزایش می‌دهد.

همتی افزود: در روستاهایی که زیرساخت اینترنتی وجود ندارد هم به منظور رفاه حال روستائیان باید پیگیری‌های لازم برای احداث دفاتر ICT انجام شود.

وی با اشاره به استفاده از دولت الکترونیک در بخش سلامت استان اضافه کرد: در حال حاضر سامانه«سیب» که مربوط به بخش سلامت است در بیش از 500 روستای استان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های الکترونیکی در استان اعلام آمادگی کرده است انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی در این زمینه همکاری بیشتری با  بخش خصوصی داشته باشند.

همتی اظهار داشت: دولت تصمیم دارد در این بخش با استفاده از تکنولوژی خدمات خود را واگذار کرده و بخش قابل توجهی از خدمات را به صورت الکترونیکی به مردم ارائه دهد تا مردم از منزل و یا محل کار خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

 وی با تأکید براینکه تا پایان سال جاری باید 260 خدمت دستگاه‌های اجرایی واگذاری و الکترونیکی شده باشد، عنوان کرد: با توجه به اهمیت موضوع هیچ دستگاه اجرایی در استان حق مقاومت در برابر اجرای پروژه‌های الکترونیکی نداشته و تا پایان سال جاری باید به استان فارس که در این زمینه پیش‌رو است، برسیم.

استاندار قزوین یادآور شد: اصحاب رسانه هم با انعکاس اخبار و مطالب مرتبط با بحث واگذاری و الکترونیکی کردن امور می‌توانند این موضوع را در جامعه نهادینه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار