هاشم شیرازیان :
مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی از اجرای برنامه «۱۰ شب، ۱۰ مسجد» در شهرستان های استان به عنوان شاخص ترین برنامه این کمیته نام برد.
کد خبر: ۳۶۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۷ 26 January 2017
به گزارش تابناک خراسان شمالی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ هاشم شیرازیان، مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی امروز (٦٦ بهمن) در نشست خبری کمیته های تخصصی ستاد دهه فجر در جمع خبرنگاران در توضیح وظایف و مأموریت های این کمیته بیان کرد: برنامه ریزی در جهت تشکیل ستادهای مردمی دهه فجر در مساجد به منظور فراهم سازی زمینه مشارکت و حضور اقشار مختلف مردم در مراسم گرامیداشت دهه فجر و زمینه سازی برای آشنایی اقشار مختلف با آرمان ها، ارزشها و دستاوردهای انقلاب از جمله وظایف کمیته مساجد به شمار می رود.

 
وی با اشاره به اینکه کمیته مساجد ستاد دهه فجر استان در سال گذشته موفق به کسب عنوان برتر در بین سایر کمیته ها با همکاری اعضای کمیته مساجد شد، اظهارامیدواری کرد امسال با برنامه ریزی بهتر و منسجم تر، شاهد اجرای برنامه های کیفی و ارزشی تر باشیم.

 

شیرازیان، محور فعالیت های این کمیته را مسجد و مردم معرفی کرد و با اشاره به اجرای برنامه «١٠ شب ١٠ مسجد» به عنوان برنامه محوری این کمیته، اظهارداشت: این برنامه با همکاری سایر مسئولان در شهرستان های استان هم برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد خراسان شمالی، حضور مسئولان در این برنامه را راهکاری برای برقراری ارتباط چهره به چهره مسئولان با مردم در جهت رفع مشکلات و دغدغه مردم به ویژه در مناطق محروم و آسیب پذیر اعلام کرد و گفت: دو جشنواره ملی «سجاده مهر» و «هنرهای تجسمی» که قرار است به میزبانی دبیرخانه مساجد خراسان شمالی برگزار شود، همزمان با دهه فجر کلید می خورد.

 

وی با اشاره به برگزاری بحث پژوهشی فراخوان «سجاده مهر » در هزار و چهارصدمین سالگرد ولادت  امام چهارم، حضرت زین العابدین (علیه السلام) گفت: این بخش از کنگره امام سجاد (علیه السلام) در قالب فراخوان پژوهشی و با محوریت رساله حقوقی آن امام همام در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: فراخوان سجاده مهر با موضوع مسجد و نماز جماعت و نیز نقش مسجد در خانواده، حقوق و تکالیف متقابل والدین و فرزندان نسبت به هم، برگزار می شود.

 

شیرازیان، در خصوص نخستین جشنواره سراسری تجسمی روستا و عشایر هم گفت: خوشنویسی، طراحی المان های روستا، طراحی پوستر، کاریکاتور و نقاشی از محورهای جشنواره است که در موضوعات شعار سال، مسجد طراز اسلامی و کودک و نوجوان ویژه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

 

مسئول کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی همچنین از برگزاری سلسله نشست های عمومی و  تخصصی با عنوان  «چله انقلاب» در دهه فجر خبر داد و گفت: برنامه های اجرایی در مرکز خراسان شمالی در قالب سه برنامه نشست عمومی، نشست تخصصی و نشست دانش آموزی سیزدهم و چهاردهم بهمن ماه جاری در مرکز خراسان شمالی اجرا می شود.

 

وی رویکرد نشست عمومی را ایجاد حس تعلق خاطر و امید به انقلاب اسلامی و مخاطب آن را عموم مردم با اولویت جوانان، برنامه نشست تخصصی را ویژه مدیران تشکل ها و فعالان فرهنگی و رویکرد آن را تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، انسجام، همبستگی و بنیه بصیرتی جبهه خودی انقلاب و نشست دانش آموزی را هم با حضور نوجوانان ١٢ تا ١٨ سال و با رویکرد فعال شدن نسبت به تعامل با مخاطب نوجوان و ایجاد حس و نگاه مثبت ارتباط با انقلاب و نقش آفرین بودن در ساخت آینده، اعلام کرد.

 

شیرازیان، برگزاری نشست های بصیرتی ویژه بانوان در مناطق آسیب پذیر ویژه بانوان، افتتاح ١٢ کانون فرهنگی و هنری، یک خانه دیجیتال و صدور مجوز راه اندازی ٢٢ کتابخانه در کانون مساجد را از دیگر برنامه ها معرفی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار