مدیر تنظیم بازار و نهاده‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از توزیع 30 تن گوشت قرمز در سطح شهرستان‌های این استان خبر داد که روند توزیع همچنان ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۳۶۷۴۴۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶ 26 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مهندس علی اصغر بهمنی پور با بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر 60 تن گوشت قرمز منجمد وارداتی و تولید داخل در انبارهای استان ذخیره‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه 24 تن از گوشت ذخیره‌سازی شده تولید داخلی بوده، خاطرنشان کرد: 36 تن نیز گوشت منجمد وارداتی می‌باشد.

بهمنی پور با بیان اینکه در بازار قیمت یک کیلوگرم گوشت قرمز منجمد 22 هزار تومان است تصریح نمود: در سطح شهر برای مصرف کننده 22هزار و 500 تومان قیمت گذاری شده است.

وی قیمت گوشت قرمز منجمد در سطح شهرستان‌های استان را 22 هزار و 700 تومان  اعلام نمود.

بهمنی پور گفت: برنامه‌ریزی لازم برای ذخیره سازی 300 تن گوشت قرمز انجام گرفته که در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.

مدیر تنظیم بازار و نهادهای سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه یکی از اقدامات در راستای تعدیل قیمت گوشت قرمز را ارائه گوشت گرم قرمز وکیوم شده کاملا سالم، در بسته‌های یک کیلوگرم تا 3 کیلوگرم بیان نمود و افزود: این اقدام تحت نظر اداره کل دامپزشکی استان بوده و به طور میانگین هفتگی بین 8 تا 10 تن با قیمت هر کیلوگرم 27 تا 28 هزار تومان در بین مردم با اولویت مناطق محروم در حال توزیع می‌باشد.

وی گفت: گوشت گرم با کیفیت سالم و بهداشتی وکیوم شده در 40 غرفه در سطح استان در حال توزیع می‌باشد و توصیه می‌شود شهروندان گرامی به هرگونه شائبه در خصوص این نوع گوشت توجهی نکنند.

بهمنی پور خاطرنشان کرد: 3 عامل عمده توزیع گوشت قرمز  از  تولید به مصرف در سطح استان کرمانشاه فعال بوده که قیمت‌گذاری آنها از 3 تا 5 هزار تومان کمتر از قیمت  بازار گوشت را به مشتریان ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: در روزهای آینده بتدریج قیمت گوشت در استان کرمانشاه روند کاهشی خواهد داشت.

بهمنی پور با اشاره به اینکه از تاریخ 18 دیماه 95 صادرات دام زنده از استان کرمانشاه به کشورهای حوزه خلیج فارس ممنوع شده تصریح نمود: صادرات گوشت قرمز در 9 ماهه امسال 228 هزار راس دام می‌باشد.

وی جمعیت دامی استان کرمانشاه را 4 میلیون و 500 هزار واحد دامی بیان کرد و گفت: از این تعداد یک میلون و 500 هزار واحد دامی قابل کشتار و پرواربندی بوده و 900 هزار راس گوسفند و 75 هزار و 433 راس گوساله است.

وی با اشاره به وجود 2 کشتارگاه صنعتی به ظرفیت روزانه کشتار 2 هزار راس دام سبک و 200 راس دام سنگین در استان افزود: 12 واحد کشتارگاهی نیمه صنعتی نیز در استان داریم که ظرفیت آنها روزانه 1165 راس دام سبک و 355 راس دام سنگین است.

وی وضعیت تولید گوشت قرمز استان را سالانه 36 هزار تن بیان کرد که 4 و نیم درصد از کل گوشت قرمز کشور را شامل می‌شود.

بهمنی پور با اشاره به اینکه نیاز مصرف سرانه کل استان 26 هزار تن گوشت قرمز می‌باشد،  گفت: 10 هزار تن  مازاد نیاز تولید گوشت قرمز داریم که تقریباً 400 هزار راس دام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار