مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: 28 تشکل اجتماعی در دولت تدبیر و امید در این استان شکل گرفت است.
کد خبر: ۳۷۳۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸ 06 February 2017
دکتر فریبا باقری دوشنبه در نشست انقلاب اسلامی با موضوع منزلت زن و سبک زندگی ایران اسلامی در مانه وسملقان اظهارکرد:از سه هزار و 346 تشکل اجتماعی کشور، 133 تشکل در این استان ایجاد شده که از این تعداد تشکل در استان 28 تشکل در دولت تدبیر و امید شکل گرفته است.
وی با اشاره به نقش موثر زنان در جامعه افزود: تعداد پنج هزار و 900 واحد مسکونی برای زنان مددجوی سرپرست خانوار ساخته شده است.
وی اثرگذاری برجام در موفقیت های کسب شده در جامعه زنان کشور را کلیدی عنوان کرد و گفت: اگر برجام نبود امروز باید نفت را در برابر غذا و دارو معامله می کردیم.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان شمالیبابیان اینکه رویکرد تشکل ها باید فرهنگی و اجتماعی باشد تصریح کرد: زنان نخبه باید بدون واهمه، پا به عرصه های مختلف بگذارند .
وی خاطرنشان کرد: بانوان باید آموزش بهتر زندگی کردن را در خانه و از فرزندان شروع کنند.
باقری، کارآفرینی اجتماعی را از مهمترین رویکردهای دولت عنوان کرد.
مدیر کل امور بانوان استانداری خراسان شمالی هم گفت: شهرستان مانه وسملقان با داشتن مردمی از قومیت های مختلف با وحدت و همدلی در مسیر پیشرفت و توسعه در حرکت است.
ملیحه یغمایی اظهارکرد: ایام دهه فجر یادآور نقش آفرینی های بی بدیل زنان است در دوران انقلاب، تفکرات امام راحل باعث تغییر در جامعه زنان شد.
وی تصریح کرد: امروز حضور زنان در عرصه های مختلف به صورت چشم گیر مشاهده می شود و مطالبات آنان همان مطالبات خانواده ها به شمار می رود.
یغمایی با اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: امروز 81 درصد از مشاغل خانگی توسط بانوان پیگیری می شود و 80 نفر از دهیاران روستاهای استان را زنان تشکیل می دهند و این نشان از نقش زنان در پیش برد اهداف دارد .
وی با بیان این مطلب که آموزش زنان و دختران یک ضرورت است افزود: اگر زنان پویا و بانشاطی در جامعه داشته باشیم تغییرات خوبی را در خانواده شاهد خواهیم داشت.
فرماندار شهرستان مانه وسملقان نیز در این نشست گفت: مدیران دستگاه های اجرایی به مشکلات زنان در جامعه نگاه عمیقی دارند و درصدد برطرف شدن مشکلات هستند.
غلامرضا عوض زاده اظهارکرد: با توجه به وضعیت نابسامان نفت در دولت قیمت هر بشکه از این محصول از 130دلار به 40 دلار کاهش پیدا کرد اماخوشبختانه با موفقیت های به دست آمده در برجام توانسته ایم اقدامات خوبی درعرصه های مختلف انجام دهیم.
وی به آغاز بهره برداری از پروژه های عمرانی در مانه و سملقان اشاره کرد و افزود: در شهرستان مانه وسملقان پروژهای خوبی به بهره برداری رسید که بسیاری از مشکلات را برطرف کرده است.
شهرستان 110هزار نفری مانه وسملقان در45کیلومتری غرب بجنورد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار