مدیرکل صنعت، معدن و تجارت:
پر زحمت میزان صادرات کالاها از استان را بنابر اعلام گمرک طی سال گذشته 380 میلیون دلار خواند و گفت: بازار عراق بهترین مکان برای صادرات کالاهای ایرانی است که در این راستا امسال دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و نظام مهندسی استان در کربلا نیز راه اندازی شده است.
کد خبر: ۳۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳ 27 May 2015

به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرگزاری ایرنا، علی پر زحمت مدیرکل، صنعت، معدن و تجارت استان قزوین، سرمایه گذاری در بخش صنعت را، پیش شرط تقویت و توسعه تولی و اشتغال دانست و تصریح کرد: گسترش سرمایه گذاری موجب جذب سرمایه های غیر کارا و هدایت آنها به بخش های مولد اقتصادی شده و در نهایت ارتقای شاخص های کلان اقتصادی استان و کشور را به دنبال خواهد داشت.

پرزحمت با اشاره به تلاش مدیریت ارشد استان برای جذب سرمایه گذاری خارجی از جمله با دعوت از تجار و سفرای کشورهای خارجی، خاطر نشان کرد: در همین راستا در سال جاری تجار و سفرای چندین کشور اروپایی و آسیایی به قزوین سفر کرده و با توانمندی های صنعتی استان آشنا شده اند.

وی مسوول در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه با تقویت صنعت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی حرکت خواهیم کرد، افزود: سیاست های کلی نظام در قالب اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و نقشه راهی در این چارچوب ترسیم شده است.

مدیرکل صنعتف معدن و تجارت استان قزوین در ادامه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، افزود:این شورا با هدف تلاش برای رفع موانع پیش روی فعالیت بخش خصوصی ایجاد شده است و در استان قزوین توانسته اثرات خوبی از خود برای بخش صنعت و تولید بدنبال داشته باشد.

وی با ذکر این نکته که بیان تفسیرهای گوناگون از وضعیت صنعت باعث اختلال در کار تولیدکنندگان می شود، اظهار کرد:رسیدن به وحدت رویه برای رونق هر چه بهتر اقتصاد و تولید جامعه، از مهمترین اهدف شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین، حل مشکلات بخش تولید و صنعت را از دغدغه های اساسی دولت خواند و در ادامه با اشاره به تصویب قانون رفع موانع تولید، گفت: اجرای این قانون نقش اثرگذاری در حل مشکلات صنعت و معدن کشور به دنبال خواهد داشت.

پرزحمت در بخش دیگری از صحبت های خود وجود معادن مختلف در استان را یکی از مزیت های اقتصادی منطقه خواند و افزود: در استان قزوین 170 فقره واحد معدنی دارای پروانه بهره برداری فعال وجود دارد که سرمایه گذارانی از کشورهای امارات، کره جنوبی، جمهوری آذربایجان، ترکیه، چین و فرانسه در آنها فعالیت می کنند.

وی، از مزایده احداث و بهره برداری از 65 معدن در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: با اخذ مجوزهای لازم برای اولین بار در سه سال اخیر 65 معدن را به مزایده خواهیم گذاشت.

این مسوول همچنین از افتتاح معدن مس طارم در آینده نزدیک به عنوان یک طرح بزرگ ملی خبر داد و گفت: تاکنون برای این معدن مس که ظرفیت تولید سالانه آن 10 هزار تن در سال می باشد، 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

استان قزوین دارای سه هزار و 265 واحد صنعتی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار