برای اولین بار در استان اصفهان یک تئاتر در کافه برگزار شد. کافه کراسه میزبان تئاتر "آقای فلانی" بود تا ریسک بالای اجرا در این مکان نیز هنرمندان را ناامید از فعالیت و اجرا نکند.
کد خبر: ۴۲۸۲۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲ 02 June 2015
به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ایسنا، حسن وحید دستجردی که کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد، اجرای این نمایش را در کافه برگزار می‌کند و این در حالی است که چنین اجرایی برای نخستین بار در سطح استان اتفاق می‌افتد و طبیعتاً ریسک بالایی نیز می‌پذیرد، اما همانطور که مرتضی علی اکبری، دستیار کارگردان نیز به آن اذعان می‌کند، "این حرکت  در حقیقت گلایه‌ای از سالن‌های نمایشی موجود در شهر است". حرکتی که کمبود سالن‌های نمایش و سخت‌گیری سالن‌ها برای اجرای تئاتر را به اعتراض می‌گیرد.

کارگردان تئاتر به بهانه اولین اجرای این نمایش، با بیان اینکه نمایش آقای فلانی یک تئاتر درمانی یا سایکودرام است، اظهار کرد: دو نوع تئاتر درمانی وجود دارد که یکی برای بازیگر است که شامل بازیگران معلول و ... می‌شود و دیگری تماشاگر را تحت درمان قرار می‌دهد، نمایش «آقای فلانی» در دسته دوم جای می‌گیرد.

نمایش در سالن‌های تئاتر هم با استقبال مواجه نمی‌شود چه برسد به کافه!

حسن وحید دستجردی با بیان اینکه فضای کافه کراسه فضای زیبایی برای اجرای این نمایش بود، افزود: این کار یک پیشنهاد جدید بود که از آن استقبال کردیم. این اجراها ریسک‌پذیر است و اصفهان استانی نیست که جوابگوی این کارها باشد. مخاطب از نمایش‌های موجود در سالن‌های نمایش استقبال نمی‌کند چه برسد به نمایش در کافه!

وی ادامه داد: تئاتر درمانی به طور معمول در بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و مکان‌های دیگر نیز اجرا می‌شود که متأسفانه در اصفهان کمتر شاهد آن هستیم.

کارگردان آقای فلانی با اشاره به موضوع این نمایش، اضافه کرد: آقای فلانی همان صاحب‌خانه‌ای است که زن و مرد زیر سلطه او زندگی می‌کنند، به طوری که واقع شدن خانه آنها در زیرزمین نیز به نوعی نمایانگر این زیر سلطه بودن است.

به گزارش ایسنا؛ مرتضی شاه بندری و پریسا سرمست(بازیگر)، مجید امرایی (نویسنده)،حسن وحید دستجردی(کارگردان)، مرتضی علی اکبری (دستیار کارگردان)، فتانه کاظمی نورالدین وند (منشی صحنه)، جعفر محمد سلیمانی (طراح صحنه)، فهیمه کاظمی نورالدین وند (طراح لباس)، مهناز شاه بندری (دوخت لباس)، مهران حمزه نژاد (طراح گرافیک)، مهرداد نوری (عکاس)، رضا سلطانی و حمزه بیاتی (امور اجرایی) از دست اندر کاران این نمایش بودند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار