رئیس اداره فرهنگ وارشاد شهرستان فاروج از صدور نخستین مجوز آموزشگاه آزاد موسیقی(نغمه های شاه جهان) و هموار شدن مسیر برای جهت دهی به برنامه های موسیقیایی شهرستان به صورت تخصصی خبرداد.
کد خبر: ۴۷۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴ 02 August 2017
جواد نظری چهارشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: وعده ما به هنرمندان برای امسال پیگیری برای صدور 7 مجوز جدید بود که نخستین مجوز در حوزه موسیقایی طی 5 ماه اول امسال صادر شد.
وی با اشاره به اینکه همواره تلاش کرده ایم شهرستان از تمامی مجوزهای حوزه فرهنگ و هنر برخودار شود بیان داشت: خوشبختانه ظرفیت خوبی در حوزه هنری بخصوص موسیقی مقامی شهرستان وجود دارد که بایستی این استعدادها به سمت شکوفایی و پیشرفت سوق داده شوند.
وی با اشاره به افتخارات امسال حوزه موسیقی شهرستان افزود: راهیابی گروه موسیقی نغمه های شاه جهان به بخش رقابتی اولین جشنواره موسیقی نواحی شرق کشور با حضور 42 گروه و راهیابی 16 گروه به مرحله پایانی رقابتی، نخستین موفقیت بدست آمده طی امسال بود که یکی از همین گروه پیگیر دریافت مجوزآموزشگاه آزاد موسیقی شد.
نظری با بیان اینکه هنرمندان فاروجی در جشنواره موسیقی نواحی ایران به میزبانی کرمان در تیرماه هم خوش درخشیدند گفت: در بخش رقابتی راویان اصالت این جشنواره ، مظاهرحدادیان فاروجی به عنوان هنرمند برگزیده این بخش از جشنواره شناخته و مورد تقدیر قرار گرفت.
وی افزود : در بخش پیشکسوتان این جشنواره نیز حبیب الله حدادیان فاروجی هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی شهرستان فاروج به عنوان برگزیده این بخش مورد تقدیر قرار گرفت.
نظری افزود: مجوز فعالیت آموزشگاه آزاد موسیقی یکساله است و صدور مجوز ٣ و ٥ ساله نیز پس از فعالیت یکساله آموزشگاه صورت می گیرد.
وی یادآورشد: فعالان فرهنگی هنری شهرستان می توانند با ارائه مستندات و سوابق فعالیتهای فرهنگی هنری به این اداره بر اساس قوانین موجود ،از پروانه فعالیت مراکز فرهنگی هنری به صورت رایگان برخوردار شوند.
رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی فاروج گفت: تا پایان سال ٩٦، مجوز فعالیت ٧ مرکز دیگر در بخش های؛ کانون مساجد، موسسه تک منظوره، مرکز مهارت آموزی، آزاد موسیقی و شرکت خدمات غیر سینمائی صادر خواهد شد.
مظاهر حدادیان هنرمندنی که در 5 ماهه اول امسال دوبار نام فاروج را در جشنواره های موسیقی نواحی شرق کشور و موسیقی نواحی ایران پرآوازه کرد نخستین مجوز آموزشگاه آزاد موسیقی را برای شهرستان دریافت کرده است.
این هنرمند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تمرین کار گروهی را در حوزه موسیقی با تشکیل گروه موسیقی نغمه های شاه جهان در سال های اخیر آغاز کردم و با مشارکت موسی یوسفی و یوسف یوسفی از هنرمندان موسیقی مقامی شهرستان این گروه در رقابت های مختلف حضور یافته است.
حدادیان افزود: تشکیل گروه بزرگتر با هکه سازها و انواع صدا هدف اصلیم از ادامه فعالیت در قالب راه اندازی آموزشگاه آزاد است تا دوباره موسیقی شهرستان احیا و جایگاه اصلی خود را بیابد.
وی گفت: علاقمند به موسیقی در شهرستان کم نیستند اما باید انگیزه های لازم را برای فعالیت آنان فراهم کنیم تا بی دغدغه ر این حوزه حضور یابند.
51مرکز فرهنگی و هنری دارای مجوز در فاروج در بخش های قرآنی، فرهنگی ، هنری، موسسات و آموزشگاه ها فعال شده اند.
* دستگاه های اجرایی، سازمان ها، نهادها و شرکت های دولتی و عمومی می توانند برنامه های خبری روزانه خود را یک روز قبل از اجرای برنامه ها از طریق شماره تلفن 32226666 و 32231776 و یا به 09159768804 تلگرام به ایرنا اطلاع دهند یا به این شماره ها نمابر کنند.
*سایت ایرنای خراسان شمالی به نشانی http://www.irna.ir/nkhorasan و کانال تلگرامی به نشانی https://t.me/irnabojnurd در دسترس همگان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار