پنجمین دوره بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی در حالی قرار است از دو هفته دیگر در عشق‌آباد ترکمنستان برگزار شود که ورزشکاران خراسانی در این مسابقات در 7 رشته ورزشی شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۴۸۷۹۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴ 02 September 2017
به گزارش تابناک : این رقابت‌ها قرار است از 17 دسامبر(26‌شهریور) و طی 12 روز در رشته‌های دوومیدانی، بسکتبال 3 نفره، دوچرخه‌سواری، شنا، بولینگ، فوتسال، تنیس، موی‌تای، وزنه‌برداری، جوجیتسو، سامبو، کیک‌تی) و دنس‌اسپورت برگزار شود که کاروان 220 نفرۀ ورزشکاران زن و مرد ایران در 20 رشته، به‌غیر از دنس‌اسپورت، حضور خواهند داشت.

در این دوره از رقابت‌ها نمایندگانی از ٦٩کشور آسیایی و اقیانوسیه حضور خواهند داشت و بیش از 337 مدال نیز قرار است بین قهرمانان توزیع شود. همچنین تماشاگران و مخاطبان این رقابت‌ها شاهد 160 مسابقه جذاب خواهند بود که با شور و نشاط خاصی قرار است برگزار گردد.

سهمیۀ مناسب خراسانی‌ها

ورزشکاران خراسان رضوی در این مسابقات تنها در رشته‌های کوراش، شنا، کشتی با کمربند (سنتی)، فوتسال، شطرنج، دوچرخهسواری و دو و میدانی حضور دارند و در بقیه رشته‌ها نماینده‌ای از استان خراسان رضوی وجود ندارد. البته خراسانی‌ها در رشتۀ تنیس نیز یک نماینده دارند که در نقش داور حضور خواهد داشت. براین‌اساس در رشتۀ کوراش بانوان، محبوبه (ورزشکار) و تکتم بیدل (مربی)، در رشتۀ شنا آریا نسیمی شاد، محسن مهمان‌نواز و سینا غلام پور (ورزشکار)، در رشتۀ کشتی پهلوانی احمد میرزا پور (ورزشکار) و عبدالرضا کارگر (مربی)، در رشتۀ کشتی سنتی احمد میرزا پور، مهدی ترابی، مهدی زاده (ورزشکار)، صحرایی (سرپرست) و امین رشیدالمیر (مربی)، در رشتۀ فوتسال قدرت بهادری، حسین طیبی، مهدی جاوید (ورزشکار) و کریمیان (سرپرست)، در رشتۀ شطرنج میترا حجازی‌پور، وصال حامدنیا، مرصاد خداشناس و مسعود مصدق‌پور (ورزشکار)، در رشتۀ تنیس مهدی ملک‌زاده (داور)، در رشتۀ دوچرخه‌سواری مهدی دانشور (ورزشکار)، در رشتۀ دو و میدانی حسن تفتیان (ورزشکار) و در رشتۀ کوراش آقایان قنبرعلی قنبری، امید تیزتک، مجتبی تیزبین، مجتبی زمانی، کامران رستمی (ورزشکار) و خسرو دلیر (سرمربی) نمایندگان خراسان رضوی در این مسابقات را تشکیل می‌دهند. با این اوصاف سهم خراسان رضوی در بازی‌های آسیایی داخل سالن و هنرهای رزمی در بخش بانوان تنها یک‌نفر خواهد بود و بقیۀ اعضا را ورزشکاران مرد تشکیل می‌دهند.

 * دغدغۀ کمیتۀ ملی المپیک برای سفر به عشق‌آباد

 در این میان نحوۀ سفر ورزشکاران کشورمان به ترکمنستان و راه‌های هوایی پیش‌بینی‌شده برای آن، مشکل جدی مسئولان است که نگرانی و انتقاد همۀ کشورهای شرکت‌کننده را هم موجب شده است. این موضوع برای کمیتۀ ملی المپیک ایران به یکی از دغدغه‌های اصلی در رابطه با این بازی‌ها تبدیل شده است.

پرواز مستقیم برای سفر به ترکمنستان وجود ندارد و به همین دلیل اعزام تیم‌ها به محل برگزاری بازی‌های داخل سالن و هنرهای رزمی آسیا در عشق‌آباد باید از طریق ترکیه، قطر یا امارات انجام شود. بر‌این‌اساس و با لحاظ زمان احتمالی ترانزیت و تغییر پرواز، زمان اعزام هر گروه ورزشی به عشق‌آباد حدود 10 تا 12 ساعت طول خواهد کشید و البته هزینۀ زیادی را هم در پی

خواهد داشت. به دلیل طولانی بودن این زمان، مسئولان کمیتۀ ملی المپیک در هیئت اجرایی و ستاد اعزام، بررسی دیگر راه‌ها برای سفر به ترکمنستان را در دستور کار قرار دادند و مصوب شد تا کاروان ورزش ایران، اعم از کادر سرپرستی، پزشکی، مربیان و ورزشکاران در گروه‌های مختلف، ابتدا با پرواز، عازم مشهد شوند و سپس از طریق مرز زمینی و با اتوبوس‌های ویژه و با تسهیلات مناسب راهی عشق‌آباد، محل برگزاری این بازی‌های مهم آسیایی شوند.






منبع : فارس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار