مجلس شورای اسلامی برای اشتغال روستاییان ۱۰ هزار میلیارد تومان مصوب کرد.
کد خبر: ۵۰۴۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹ 07 October 2017

حسین نیازآذری عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفتگو یی، گفت: مجلس با هدف تحکیم جایگاه روستا‌ها از محل منابع صندوق توسعه ملی مبلغ یک و نیم میلیارد دلار  معادل ۱۰ هزار میلیارد تومان برای اشتغال جوانان روستایی مصوب کرد.

وی افزود: از دولت انتظار داریم این اعتبار را به نحو مطلوب مدیریت کند و با اقدامات کارشناسی مانع از انحراف اهداف تصویب این اعتبار کلان شود.

نیازآذری گفت: هدف مجلس از این مصوبه راهبردی حمایت همه جانبه از جوانان روستایی بوده و اشتغال پایدار مهمترین عامل قوام روستا‌ها است.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به موازنه منفی جمعیت روستا نشین به نسبت جمعیت شهری مهمترین دلیل آن را عدم اشتغال جوانان روستایی اعلام کرد و افزود: مشکل روستاییان فقط با وام اشتغال حل نمی‌ شود بلکه دولت باید برای همه متغیر‌های حفظ روستا‌ها برنامه و اقدام داشته باشد.

نیازآذری ۱۵ مهر، روز ملی روستا را فرصتی مغتنم برای تبیین هرچه بیشتر کارکرد روستا و نقش روستاییان در کشور دانست و گفت: اگرچه به برکت انقلاب اسلامی خدمات عمرانی خوبی به روستا‌ها شده است، اما باید اذعان داشت بسیاری از تاسیات عمرانی و زیربنایی روستا‌ها مستهلک گردیده و نیاز به خدمات مجدد عمرانی است.

وی حمایت از کشاورزان و فراهم کردن ذامکانات آموزشی، بهداشتی و خدمات فناوری ارتباطات را درکنار اجرای کامل طرح‌ های هادی روستایی و  ارتقای امنیت شبکه‌ های حمل و نقل را از عوامل مهم پایداری روستا‌ها اعلام کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار