مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی:
تابناک مرکزی: مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی بر رفع هر چه سریعتر مشکلات بهداشتی کشتارگاه سنتی و جذب سرمایه گذار به منظور احداث کشتارگاه صنعتی در اراک تاکید کرد.
کد خبر: ۵۱۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۰ 25 October 2017

به گزارش تابناک مرکزی، در این جلسه مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی و هیئت همراه، معاون مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری و نماینده دانشگاه علوم پزشکی و محیط زیست و جهاد کشاورزی استان حضور داشتند.

محسن شانقی در این جلسه بر رفع هر چه سریعتر مشکلات بهداشتی کشتارگاه سنتی و جذب سرمایه گذار به منظور احداث کشتارگاه صنعتی در اراک تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف دامپزشکی تولید غذای سالم است و برای تولید غذای سالم نیاز به نظارت های بهداشتی از مزرعه تا سفره است.

وی در ادامه به زنجیره تولید غذای سالم اشاره کرد و کشتارگاه را به جهت مخاطرات بهداشتی در استحصال فرآورده های بهداشتی گوشت حائر اهمیت دانست و افزود: با توجه به اینکه استان مرکزی دارای 15 کشتارگاه سنتی دام است لذا برای تامین سلامت مصرف کنندگان و جلوگیری از بروز بیماری های واگیر و گاهاً نوپدید، موقعیت جغرافیایی استان، اشتغالزایی، افزایش درآمد و تبدیل تجارت دام زنده به تجارت گوشت و فرآورده های جانبی حاصل از کشتار دام، احداث کشتارگاه های منطقه را در سطح استان در کمیته ساماندهی کشتارگاه دام در سه منطقه از استان مصوب شد.

شانقی از احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 40 درصد با مشارکت  بخش خصوصی خبر داد و اظهار کرد: احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی دام دیگر در استان مرکزی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی در کمیته ساماندهی کشتارگاه دام استان مرکزی مطرح و با کلیات آن موافقت شد.

در پایان مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی همکاری تمامی دستگاه های ذیربط را خواستار شد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار