استاندار قزوین:
استاندار قزوین گفت: مسؤولیت توزیع یارانه‌ها به استانداران واگذار شود که درخواست می‌کنیم قزوین پایلوت این طرح شود.
کد خبر: ۵۱۷۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 31 October 2017
به گزارش تابناک قزوین به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین، عبدالمحمد زاهدی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان که با حضور وزیر کار و اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در محل سالن جلسات حوزه استاندار قزوین برگزار شد، با اشاره به مسکن مهر اظهار داشت: مسکن مهر در آینده کانون معضل می‌شود که مدیریت نشده و  امروز هم حاشیه‌نشینی را در آن شاهد هستیم.

وی افزود: بحث زیرساخت‌های مسکن مهر در استان قزوین حل نشده است که می‌طلبد به خدمات زیربنایی آن توجه شود.

استاندار قزوین ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی به همه سازمان و دستگاه‌ها مربوط است که باید تمام دستگاه‌ها کمک کنند چراکه بحث دخالت در بحران است که باید پیشگیری از بحران صورت گرفته تا از آسیب‌های اجتماعی کاسته شود.

زاهدی اضافه کرد: در مجموعه مسکن مهر که هیچ خانواده‌ای همدیگر را نمی‌شناسند، باید فرهنگ آپارتمان‌نشینی مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت و دستگاه‌های اجرایی باید به موضوع تأمین اجتماعی بپردازند و هرکس به لحاظ شغل و آبرو و امنیت در خطر است باید حمایت شوند تا شاهد کاهش معضلات در جامعه شویم.

این مسؤول بیان کرد: در موضوع اشتغال و تولید استان قزوین 11.6 درصد بیکاری داشته و امسال این رقم به 11.1 درصد که در کشور رتبه مطلوبی بوده، کاهش پیدا کرده است؛ استان قزوین برای حل معضلات اقتصادی می‌تواند گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

استاندار قزوین خطاب به وزیر کار گفت: به  بحث مهارت‌آموزیی در کشور باید توجه شود چراکه بحث آموزش‌ها مرتبط با کار در جامعه نیست.

زاهدی با ذکر این مطلب که واحدهای توانمند و مدیران توانمندی در استان قزوین وجود دارد و باید موضوع بهره بانکی توجه شود، افزود: سالانه چهار هزار میلیارد تومان یارانه به مردم پرداخت می‌شود و اگر بخشی از این به تولید اختصاص داده شود در حوزه اشتغال موفق عمل می‌کنیم.

این مسؤول افزود: لازم است از شرکت‌ها، وزارت کار در راستای اقتصاد مقاومتی در استان‌ها منصوب شده و مسؤولیت بگیرند تا در زمینه اشتغال فعالیت کنند.

استاندار قزوین ادامه داد: شهرک صنعتی علم و فناوری در استان طراحی شده که نیازمند مشارکت است که امروز نیاز به مهارت‌های فنی در کشور داریم و باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

زاهدی اضافه کرد: در بحث مراکز توانبخشی بهزیستی استان قزوین  این آمادگی را داریم که این مراکز را تکمیل کرده و آن‌ها را احداث کنیم.

وی همچنین خطاب به وزیر کار گفت: مسؤولیت توزیع یارانه‌ها به استانداران واگذار شود که درخواست می‌کنیم قزوین پایلوت این طرح شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار