تابناک تهران - مهمترین گره ترافیکی جاده امام رضا(ع) در شهرستان پاکدشت و شهر شریف اباد به همت شهرداری این شهر و با حضور فرماندار، شهردار و رییس و اعضای شورای شهر با اختصاص 35 میلیارد ریال بودجه بازگشایی شد و بخش اعظمی از مشکلات خودروهای عبوری از این منطقه با رفع این مشکل کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۵۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 30 June 2015
 پس از 13 سال انتظار بازگشایی و تعریض محور امام رضا(ع) با حضورلزومی امام جمعه پاکدشت، قاسمی فرزاد فرماندار، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و بخشدار شریف آباد گره ترافیکی درضلع شمال محور امام رضا(ع) املاک حاج حسین مقدسی انجام شد.
 
به گزارش خبرنگار تابناک تهران از شرق استان تهران فرماندارشهرستان پاکدشت درحاشیه مراسم بازگشایی وتعریض محور بزرگراه امام رضا(ع) اظهار داشت : محور بزرگراه امام رضا(ع) که به صورت ترانزیتی است و روزانه چندین هزار خودرو ازاین محور درحال تردد است و به همین منظور می طلبید که اقدامات مهم و موثری دراین راستا انجام گیرد.

علیرضا قاسمی فرزاد دراین باره اضافه کرد : با توجه به اینکه دراین محور روزانه شاهد ترافیک سنگینی بودیم می طلبید که تلاش هایی برای حل این مشکل انجام گیرد و به همین منظور درشهر شریف آباد آزاد سازی و بازگشایی را از ابتدای گلزار شهدای گمنام به طول 100 متر انجام شد که یکی از ضروریات این شهر بحساب می آمد.

وی با اشاره به اهمیت بازگشایی محور امام رضا(ع) تاکید کرد :  این بازگشایی از چند جنبه موثر واقع می شود یکی اینکه به دلیل باریک و کم عرض بودن این جاده ما شاهد تصادفات جاده ای بودیم که با اجرای خوب و موثر دراین محور انشاءالله شاهد کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از تصادفات خواهیم شد وهمچنین گره ترافیکی شهر باز خواهد شد  و ازطرفی هم از لحاظ سیمای بصری و زیباسازی شهر با تخریب این چند باب مغازه فرسوده و قدیمی زیبایی را به چهره شهر باز می گرداند.



فرماندار پاکدشت در ادامه به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود : با توجه به اینکه موضوع جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز بسیار حائز اهمیت است به همین منظور کارگروه مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز درسطح شهرستان فعال شده است که با تشریک مساعی مقابله جدی را بااین موضوع به کارمی گیرد.

وی دراین باره عنوان کرد : این کارگروه با شناسایی نقاط پیرامونی شهرهای شریف آباد، پاکدشت و فرون آباد و همچنین در سطح روستاهای شهرستان و مناطق حاشیه ای و سکونتگاه های غیر مجاز از این معضل و مشکل بزرگ جلوگیری می کنند واین ساخت و سازها علاوه بر مشکلات ومعضلات شهری، معضلات اجتماعی را هم برای شهر و شهرستان ایجاد می کند که با همکاری دستگاه های مربوطه و همچنین دستگاه قضایی با این عوامل مخرب برخوردهای جدی و از شیوع آن جلوگیری خواهد شد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از تلاش شهردار و شورای اسلامی شهر شریف آباد بیان داشت : با انجام این مهم تردد برای مسافران و زائران و همچنین کارکنان شهرک های صنعتی که هرروز ازاین مسیر تردد می کنند را آسان و مشکل معطل ماندن در ترافیک را حل خواهد کرد.

قاسمی فرزاد دردیگر بخش های سخنان خود اشاره ای به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی این است که از جنبه تامین نیازمندی های غذایی باید بر روی پای خودمان بایستیم با این تفاسیر در بخش کشاورزی باید تلاش های مضاعفی را درجهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز دراین بخش باشیم.

وی افزود : با ایجاد سکونتگاه های غیرمجاز باعث نابودی اراضی کشاورزی و منابع طبیعی می شود که باید مسئولان منابع طبیعی و مدیریت جهاد کشاورزی با این عوامل برخورد نمایند و بخشداری و فرمانداری هم به عنوان مسئولان نظارتی همگام و همراه با  آنها درصدد رفع موانع و جلوگیری از این نوع ساخت و سازها پیش خواهند رفت چرا که ایجاد این ساخت و سازها دراراضی کشاورزی موجب ازبین رفتن ثروت ملی و منابع خدادادی خواهد شد که باید مقابله با این ساخت و سازها را دردستورکار و اولویت کاری قرارگیرد.
 
اختصاص 3میلیارد و500میلیون تومان برای تعریض و بازگشایی محور امام رضا(ع)
 
شهردار شریف آباد نیز دراین مراسم اشاره به گره ترافیکی محور امام رضا(ع) نمود و عنوان کرد:چندین سال این محور دچار ترافیک سنگینی بود که می طلبید با مدیریت شهری این مشکل حل شود که با تلاش های صورت گرفته در چهت موافقت مالکین موفق شدیم تا 553متر عرصه و 400 متر اعیانی تجاری را بازگشایی نماییم که این مهم اعتباری بالغ بر 3 میلیاردو500میلیون تومان بوده است که عملیات زیر سازی و آسفالت این محور تا 1 ماه آینده انجام خواهد شد .



ابوالقاسم مرادی  به چندین مورد لکه های ترافیکی اشاره کرد و گفت : 6باب مغازه وجود دارد که انشاءالله با توافق مالکین آنها عملیات بازگشایی انجام خواهد شد تا بتوانیم باند کند رو و تندرو را اجرایی نماییم.
 
برخورد جدی با ساخت و سازهای غیر مجاز
 
شهردار شریف آباد به عزم راسخ شهرداری در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره و به تشریح رویکرد مدیریت شهری شریف آباد در این موضوع پرداخت.

شهردار شریف آباد افزود: در بحث ساخت وسازهای غیر مجاز، ایجاد سکونت گاه های غیرمجازکه ماًمن وپناهگاه بسیاری از پدید آورندگان ناهنجاری های جامعه هستند موضوع جدی و غیر قابل کتمانی است که یکی از اهداف پنهان ما در تخریب ابنیه غیرمجاز، فراهم آوردن فضایی آرام و به دور از آلودگی های شهری است تا در این بخش نیز جامعه مصون مانده و از کیان شهری صیانت به عمل آید.

مرادی سکونتگاه های غیرمجاز را عامل برهم ریختن نظم و امنیت شهرها خواند و اظهار داشت: این نوع مکان ها گاهی به عنوان لانه فساد و ملجاً معتادان و بزهکاران یاد میشود که این نوع افراد با پناه آوردن به این فضاها علاوه بر تبدیل آن ها به مخروبه که بافتی فرسوده و مستعمل دارند مردم را نیز شاهد رفتارهای غیر اخلاقی و نابهنجاری خود در مخفی گاه هایی می نماید که اگر سود جویان در تبدیل وضیعت آن ها با عوامل شهرداری مساعدت می کردند شاهد و ناظر چنین وقایع تلخی نبودیم.

وی درادامه گفت: نیروهای خدمتگزار شهرداری مرتب در حال گشت زنی، جمع آوری اطلاعات و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و اطلاع رسانی آن ها به مراجع ذیصلاح هستند که عملیات های تخریب صورت گرفته حاصل فعالیت های این گروه از همکاران خدوم در شهرداری شریف آباد است.

شهردار شریف آباد تصریح کرد: با دستوررئیس محترم دادگاه عمومی بخش شریف آباد و طی اقدامی جهادی بخشی عظیمی از سکونت گاه های غیرمجاز (محل تجمع بزهکاران و معتادین) در عباس آباد ضرغام و ضلع غربی خیابان کتابخانه تخریب گردید همچنین در محور امام رضا(ع) و ضلع شمال بزرگراه امام رضا(ع) حد فاصل اداره آبیاری شهرستان و آستانه امام زاده طالب(ع) و ضلع جنوب غربی میدان امام رضا (ع) اماکن غیرمجاز تخریب و محورهای یاد شده بازگشایی گردیده و در دسترس عموم اهالی قرار گرفت.

وی به ادامه روند اجرایی طرح تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز طی روزهای آینده اشاره کرد و گفت: سیاست مدیریت شهری شریف آباد در این خصوص مقابله جدی با ساخت و سازهای غیرمجاز و حمایت از احیای بافت های فرسوده و ساماندهی آن ها می باشد.

ابوالقاسم مرادی بافت های فرسوده را آسیب پذیر در مقابل بلایای طبیعی دانست و تاکید کرد: موضوع مدیریت بحران در بلایای طبیعی از قبیل زلزله بسیار جدی و حیاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد وازطرفی هم باتوجه به اینکه شهر شریف آباد از وجود بافت های فرسوده و ساخت و سازهای غیر ایمن و غیرمجاز مستثنی نیست به همین منظور زندگی ساکنان این شهر را با مشکل جدی روبه رو می کندکه در این راستا وظیفه نظارتی شهرداری بیشتر نمایان می شود وشهرداری با توجه به رسالت قانونی و اخلاقی خود برخورد با خاطیان و برهم زنندگان امنیت جامعه را تکلیف شرعی و قانونی خود می داند.

وی از رئیس محترم دادگاه عمومی بخش شریف آباد و ضابطین قضایی وحمایت های فرماندار و بخشدار محترم و تدابیر اعضای شورای اسلامی شهر و همکاری نیروهای خدوم شهرداری (اجراییات، شهرسازی، حقوقی، گشت ساختمانی) و همراهی مسئول محترم حراست که در این مسیر همکاری و مساعدت نموده تشکر و قدردانی کرد.
 
رئیس شورای اسلامی شهر شریف آباد نیز درمراسم بازگشایی عنوان کرد:این بازگشایی هدیه ماه مبارک رمضان است که با حضور مسئولان شهرستان 10 باب مغازه تخریب شد که با انجام این اقدام مهم شاهد ترافیک ازساعت 5 بعد ازظهر نخواهیم بود .

فروغ تهرانی هدف شورا را رفع موانع ترافیکی دانست و گفت : باتخریب چندین مغازه به امید خدا تا سال 95 مشکل ترافیک این شهر به طور قطع حل خواهد شد. 

وی دراین باره اضافه کرد : ترافیک در شهر مشکلاتی را برای تردد به ویژه درمحور پلیس راه ایجاد کرده است و مردم تاکید بسیار زیادی برای تعریض این محور در خیابان اصلی شهر را دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر شریف آباد خاطر نشان کرد : انتظار ما این است که دستگاه های مربوطه همکاری و مساعدت لازم را با شهرداری و شورای اسلامی شهر داشته باش

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار