تابناک: شنیده‌ها حاکی از این است که درحال حاضر انبارهای کشور از پارچه‌های وارداتی که اغلب نیز هندی هستند پر شده است و به اندازه نیاز یک سال بازارنساجی کشور، پارچه در انبارها وجود دارد.
کد خبر: ۵۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷ 06 July 2015
به گزارش تابناک اصفهان، صنعتی که قدمت 12 هزار ساله دارد و اصفهان قطب آن در کشور به شمار می رود این روزها حال و روز خوشی ندارد.

نخستین شرکت در صنعت نساجی در استان اصفهان در دوران قاجار و با پذیره نویسی سهام از مردم اصفهان راه اندازی شد اما در حال حاضر با وجود گذشت یکصد سال از فعالیت این صنعت، کهنه کار نساجی اصفهان با دست و پا زدن در مشکلات متعدد خود را زنده نگه داشته است.

صنعت نساجی 25 درصد از اشتغال استان اصفهان را تامین کرده است که به گفته فعالان این بخش اگر مشکلات کنونی سر راه این صنعت برداشته شود، نساجی قادر خواهد بود در همین استان اصفهان یک میلیون شغل ایجاد کند.

متاسفانه به رغم این پتانسیل بالا در ایجاد اشتغال، نساجی اصفهان با مشکلات واردات مواد اولیه و مالیات و بسیاری از موانعی که دیگر صنایع نیز با آن مواجه اند، روبرو است.

شنیده ها حاکی از این است که در حال حاضر انبارهای کشور از پارچه های وارداتی که اغلب نیز هندی هستند پر شده است و به اندازه نیاز یک سال بازار نساجی کشور، پارچه در انبارها وجود دارد.

حال با این وضعیت صنعت نساجی چگونه می تواند، به تولید امیدوار بوده و با وجود تمام مشکلات اقدام به تولید نماید.

اگر هم تولید نساجی اصفهان در شرایط فعلی تداوم یابد و امید این صنعت به صادرات باشد، باز هم موانعی که تحریم ها در سال های اخیر برای صادرکنندگان ایجاد کرده است، صادرات راهکار مناسبی برای مصرف تولیدات نساجی اصفهان به شمار نمی رود.

حال دراین آشفته بازار نساجی، چین در زمان برداشت محصول پنبه در کشورهایی که این محصول را دارند، یکجا اقدام به خرید پنبه می کند و کشورهایی مانند ایران مجبور می شوند مواد اولیه یا همان پنبه را با نرخ های گزاف و چندبرابری از چین خریداری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :