ابوالحسن حیدری :
تفاهم نامه اجرای فعالیت های هنری فی ما بین معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های خراسان شمالی به امضا رسید.
کد خبر: ۵۹۸۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹ 30 April 2018

به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ سرپرست معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این تفاهم نامه به منظور گسترش، ترویج و اعتلای فعالیت های فرهنگی در شهرستان ها با نگاه بومی، زمینه سازی برای جذب مخاطبین و آموزش و ارتقاء دانش و تجربه مجریان و ارتقای جایگاه فرهنگی و رسانه ای شهرستان منعقد شد.

ابوالحسن حیدری با اشاره به موضوعات تفاهم نامه، اظهار کرد: سیاست گذاری، برنامه ریزی و نظارت در مصرف بهینه اعتبارات برای کمک به برنامه ها و فعالیت های هنری در زمینه هنرهای نمایشی، تجسمی ، خوشنویسی، موسیقی، آموزش هنری، امور سینمایی و مدلباس در استان با مدیریت و هماهنگی اداره شهرستان در قالب مفاد این تفاهم نامه می باشد که با نظارت انجمن استانی و واحد های تخصصی ستادی این معاونت صورت می گیرد.

وی، حمایت از هنرمندان شهرستان(برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها، نشست ها، تولید و اجرای آثار هنری، آموزش در سطح محلی و منطقه ای) و اشاعه فعالیت های هنری بر اساس نیاز و ضرورت در هر شهرستان را از دیگر موضوعات تفاهم نامه برشمرد.

وی، اذعان داشت: برنامه حمایت و صیانت از موسیقی، کمک به گروه های موسیقی، هنرمندان، پیشکسوتان، کمک به آموزش موسیقی، سهم شهرستان از جشنواره موسیقی مقامی استان، برگزاری جشنواره موسیقی جوان،کمک به برگزاری شب های موسیقی، برنامه حمایت و گسترش هنرهای تجسمی، خوشنویسی و حمایت از دوره های آموزشی از اهم تعهدات این تفاهم نامه می باشد.

حیدری همچنین، حمایت از اعزام هنرمندان برگزیده، همایش کتابت و خوشنویسی، برنامه حمایت از کارگروه مد و لباس، حمایت از تولیدات تئاتر شهرستان و اجرای عمومی، سهم شهرستان در جشنواره تئاتر استانی، مشارکت در برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مرتبط را از جمله تعهدات تفاهم نامه ذکر کرد.

وی، اظهار داشت: کمک به شورای صدور پروانه نمایش، حمایت از تولیدات انجمن سینمای جوان، حمایت از تجهیز سالن های نمایش فیلم و سینما دیجیتال و مشارکت در برگزاری آموزش های فیلم و عکس شهرستان از دیگر تعهدات این تفاهم نامه می باشد.

این تفاهم نامه فی ما بین معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و روسای ادارات سه شهرستان اسفراین، جاجرم وگرمه به امضا رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار