رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت:میزان مواد مخدر کشف شده در استان طی سه ماهه امسال حدود ۴۵۰ کیلوگرم بوده که در این مدت رشد ۳۲.۵ درصدی کشفیات را داشته ایم.
کد خبر: ۶۲۴۱۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 27 June 2018

به گزارش خبرنگار تابناک، سرهنگ علیرضا دلیری در نشست خبری که امروز به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدربرگزار شد، افزود:در سه ماهه امسال در رابطه با مواد مخدر در استان۱۷۰۹ نفر دستگیر شدندکه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۷ درصد رشد داشته است.

 وی خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه استان کرمانشاه به صورت مستقیم در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار ندارد، اما  مواد برای مصرف وارد استان می‌شود که پلیس مبارزه با مواد مخدر بهصورت مستمر و شبانه روزی در حال کشف این مواد است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه اظهار داشت: اعتیاد و مواد مخدر عامل بسیاری از جرائم است که ۶۵ درصد جرائم به صورت مستقیم و بین ۷۵ تا ۸۰ درصد جرایم به صورت غیرمستقیم با اعتیاد درارتباط است.

دلیری تصریح کرد: در سال گذشته بیش از دو تن و ۷۰۰ کیلوگرم موادمخدر در استان کشف و ضبط شد که این میزان کشفیات درسال گذشتهحدود ۷۵.۵ درصد رشد داشته است.

به گفته این مسئول:از دو تن مواد مخدر کشف شده حدود ۳۹۳ کیلوگرم آن تریاک، ۳۴ کیلوگرم حشیش، دو کیلوگرم شیشه، شش کیلوگرم گراس، ۹ کیلوگرم هروئین و مابقی نیز سایر موادمخدر بوده است.

دلیری  افزود:امسال تا کنون۵۹ نفر  قاچاقچی دستگیر شده که نسبت به سال قبل از آن ۵۹ درصد رشد داشته، و امسال ۴۴ توزیع کننده، ۸۸۹ خرده فروش و ۶۶ نفرنگهدارنده مواد مخدر را نیز دستگیر کردیم.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه ابراز داشت:در سال گذشته ۲۸۷ منزل و مرکز مصرف مواد مخدر در کرمانشاه پلمب شد،که در سال جاری ۵۱ منزل  تا کنون پلمب شده است.

وی گفت: از ابتدای امسال ۳۶۵ طرح مقابله با مواد مخدر از جمله ارتقا اجتماعی، کنترل محورها، پاکسازی و ... در استان انجام شده است.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار