شهرداری‌ها برای ارائه خدمات اولیه هم دچار مشکل اند اشتغال همدان وضعیت خوبی ندارد
کد خبر: ۶۳۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 24 July 2018
شهرداری‌ها برای ارائه خدمات اولیه هم دچار مشکل اند اشتغال همدان وضعیت خوبی ندارد

به گزارش هگمتانه، عضو شورای عالی استان همدان گفت: بحران آب بزرگترین مشکل در این استان است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، محمد جمال حجتی در گفتگویی اظهار کرد: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل استان همدان بحران آب است که به نظر می‌رسد با توجه به موقعیت جغرافیایی استان و کاهش میزان بارش‌ها این معضل می‌تواند به بحران جدی در استان تبدیل شود از همین رو مدیریت علمی کشور باید هر چه سریعتر دست به کار شود و با پیدا کرد‌ن راهکاری معقول و فرهنگ‌سازی مناسب جهت صرفه‌جویی در مصرف آب این مشکل را برطرف کرد. 

وی با اشاره به اینکه مشکل بعدی در زمینه پسماند است افزود: این مقوله کمتر از بحران آب در استان نیست زیرا باعث اختلال در کار شهرداری‌های استان می‌شود. از همین رو تلاش داریم در جلسه شورای عالی استان‌ها این موضوع را به طور ویژه پی گیری کنیم و با تصویب یک طرح تک فوریتی این مشکل را با یک نگاه ملی برطرف کنیم.

عضو شورای عالی استان همدان درباره بهسازی و اجرای طرح هادی روستا‌های استان نیز گفت: این طرح با مشکلاتی نظیر تملیک و معبرگشایی روبرو است که آن هم نیازمند تأمین اعتبار است که متأسفانه در حال حاضر امکان اجرای این طرح به دلیل مسایل مالی وجود ندارد.

حجتی درباره وضعیت بهداشت آب روستا‌های استان همدان گفت: روستا‌هایی که به لحاظ آب آشامیدنی با مشکل روبرو هستند هر چند روز یکبار به وسیله تانکر آب‌رسانی می‌شوند. اگر منابع آبی در این استان به خوبی مدیریت شود و کنترلی بر روی آب‌های جاری به شکل جمع آوری سد‌های مخزنی صورت گیرد می‌توان مشکل کم آبی استان را در یک دوره مشخص کنترل کرد.

حجتی به مطالبات شهرداری از ادارات دیگر اشاره کرد و گفت: برخی از ادارات مطالبات شهرداری را پرداخت نمی‌کنند به طور مثال سازمان نوسازی بدهی خود را به اداره تأمین اجتماعی پرداخت می‌کند، اما بدهی شهرداری را نمی‌دهد، اداره آموزش و پرورش هم همین طور.

وی سپس به موضوع آموزش در شورا‌ها پرداخت وگفت: در این دوره شورا‌ها با مشکل آموزش روبرو هستیم. قرار است به صورت منسجم و هماهنگ در کشور در خصوص ارتقای آموزش شورایی کار‌هایی انجام شود. 

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود حفر چاه‌های غیرمجاز را یکی دیگر از دلایل بحران بی آبی در استان برشمرد و اظهارکرد: این امر باعث خشک شدن قنات‌ها شده و ضربه جدی به کشاورزان وارد کرده است. زمانی که اهالی روستا آب برای کشاورزی نداشته باشند مهاجرت به شهر‌ها آغاز می‌شود و حاشیه‌نشینی در اطراف شهر‌های بزرگ پیشرفت خواهد‌کرد و این مشکلات جدی را به همراه خواهد داشت.

وی گفت: برای احیا قنوات، کارگروهی در استان تشکیل شده و فرمانداری‌ها به عنوان متولی این امر برای مدیریت منابع آب اقدام می‌کنند. همچنین با کمک دادگستری استان با حفاران غیرمجاز برخورد قانونی شده و چاه‌های غیرمجاز هم مسدود می‌شود. وی اظهار کرد: اقدام بعدی برای مقابله با بحران آب منع کشت محصولات کشاورزی پر آب‌بر مانند هندوانه و سیب‌زمینی در استان است و این طرح در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر اجرایی شده است.

*وضعیت اشتغال در استان خوب نیست 

حجتی درباره وضعیت اشتغال و میزان بیکاری در استان نیز گفت: متأسفانه بازار کار در استان خیلی خوب نیست. اقداماتی هم از سوی مسؤولان استان مانند ایجاد مشاغل خانگی و... انجام شده، اما هنوز کافی نیست. برای تولید گیاهان دارویی هم اعتباراتی از سوی دولت تخصیص یافته تا فعالیت‌های بیشتری در این زمینه صورت گیرد ولی متأسفانه اجرای اینکار با بوروکراسی اداری روبرو شد که از این جهت با ضرر‌هایی روبرو شدیم. 

وی به مشکلات محیط زیست استان اشاره کرد و گفت: استفاده از پلاستیک در کشاورزی بر آلودگی‌های محیط زیست افزوده است. در نظر داریم با کمک دادگستری، جهاد کشاورزی و محیط زیست در این حوزه فعالیت کنیم. درباره دفع زباله‌های شهری نیز با سرمایه‌گذاران بخش‌خصوصی صحبت شده که جمع‌آوری پسماند‌ها و بازیافت کاملاً به صورت بهداشتی انجام شود تا مردم دچار مشکل و بیماری نشوند. 

وی گفت: امیدوارم با مدیریت صحیح گردشگری و با پیش رو داشتن همدان ۲۰۱۸، روز‌های درخشانی پیش‌رو داشته باشیم. هرچند در شهرستان‌های دیگر استان کار‌های بسیاری باید انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار