رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با اشاره به التهابی که اخیرا در بازار MDF ایجاد شده، گفت: در برخی موارد افزایش قیمت MDF تا ۱۰۰ درصد هم گزارش شده است.
کد خبر: ۶۴۹۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳ 01 September 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری  اظهار کرد: طی چند وقت اخیر شکایت متعددی از سوی مردم و MDF کاران داشتیم که MDF از سوی عمده‌فروشان با قیمت بسیار زیاد در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت در برخی موارد تا 100 درصد هم رسیده بود، افزود: این در حالی است که افزایش قیمت منطقی این محصول نهایتا تا 10 درصد است.

یاری اظهار کرد: علاوه بر گرانفروشی، گزارش‌هایی هم از فروش اجباری این محصول داشتیم.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه با اشاره به جلسه‌ای که با حضور اتحادیه MDF فروشان برای حل این مشکل برگزار شد، ادامه داد: در این جلسه مشکلاتی مطرح شد که برخی از آنها در داخل استان قابل حل است، اما برخی دیگر باید از مرکز پیگیری شود.

یاری یکی از مهمترین دلایل افزایش قیمت را گران شدن MDF از سوی کارخانجات دانست که باعث شده این محصول با قیمت زیاد به دست عمده‌فروشان در شهرستان‌ها برسد.

وی فروش اجباری را نیز از دیگر مشکلات اعلام و خاطرنشان کرد: در کرمانشاه MDF سفید رنگ فروش بیشتری دارد و کارخانجات عمده‌فروشان را مجبور می‌کنند در کنار خرید MDF سفید رنگ، تعدادی از ورقه رنگ‌های دیگر را هم بخرند که در نهایت روی دست عمده‌فروشان مانده و باعث ضرر آنها شده است.

به گفته این مسئول، در برخی موارد نیز کارخانجات از فروش ورقه MDF به میزان کافی به عمده‌فروشان خودداری می‌کنند که نتیجه آن بر هم خوردن عرضه و تقاضا و بالا رفتن قیمت است.

یاری افزود: این سه مشکل مهم از طریق سازمان تعزیرات حکومتی در کشور پیگیری خواهد شد.

وی درباره مشکلات استانی عمده‌فروشان نیز عنوان کرد: یکی از مشکلات آنها وجود واحدهای غیرمجاز بود که قرار است این معضل پیگیری و حل شود، به علاوه فعالیت دلالان نیز باعث برهم خوردن نظم بازار می‌شود که قرار است اتحادیه به این موضوع نیز ورود کند.

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه از تشدید نظارت بر واحدهای عرضه MDF خبر داد تا شاهد کاهش التهاب در بازار باشیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار