مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس با بیان اینکه ساخت یک شهرک سینمایی از برنامه‌های در دست اقدام است، گفت: تولید سریال امین ولایت با موضوع زندگی حضرت شاهچراغ(ع) نیز در دست اقدام است که به عنوان یک مطالبه دنبال می‌شود.
کد خبر: ۶۴۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ 01 September 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدتقی سهرابی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت کسب 6 تندیس در جشنواره صدا و سیما و کسب عنوان برترین برترین‌ها توسط این سازمان اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز فارس در این جشنواره توانست شش تندیس،30 جایزه و 17 تقدیر را به خود اختصاص دهد که این حکایت از تلاش شبانه‌روزی مرکز فارس است.

وی با بیان اینکه از جشنواره دوم تولیدات صدا و سیما در این برنامه حضور داشته‌ام گفت: تاکنون هیچ مرکزی شش تندیس نگرفته بود، جشنواره سالانه تولیدات رسانه در واقع یک فستیوال برای نمایش توانمندی‌های مراکز صدا و سیما است که در این جشنواره 700 تا 800 نفر شرکت می‌کنند.

مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس با بیان اینکه مرکز فارس در 21 دوره گذشته این جشنواره حائز رتبه بوده است خاطرنشان کرد: جشنواره امسال رنگ و طعم دیگری داشت و فارس در واقع یک پدیده شد که در آن صدا، سیما، پژوهش، فضای مجازی و خبر فارس مقام‌های مختلف را با ارائه کارهای حرفه‌ای به خود اختصاص دادند.

سهرابی تصریح کرد: ارتباط و تعامل دو سویه مردم با شبکه فارس در کسب این افتخارات بسیار موثر بوده است که نمونه آن را می‌توان در بخش فضای مجازی دانست.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: این مرکز در طول سال گذشته توفیقات فراوانی داشته و در ارزیابی‌های فصلی در حوزه پیام و پشتیبانی مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: اوج این برنامه‌ها در حوزه فنی و جشنواره سالانه بوده است که در مناسبت‌های محرم و صفر برگزار شده و یکی از این برنامه‌ها اعزام گروه‌های مستندساز برای نخستین بار به کشور عراق بوده است.

سهرابی افزود: در ماه رمضان برنامه‌های صدا و سیمای مرکز فارس از جمله ویژه برنامه‌های قبل از افطار برای آزادی زندانیان در دو سال پیاپی خوش درخشید و برتر شد همچنین در ارزیابی فصلی برخی حوزه‌های صدا و سیمای مرکز فارس مقام‌های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: امروز بیشترین خبرنگاران برند و شاخص به شبکه فارس اختصاص دارد و همچنین در زمینه مجریان نیز شاهد حضور مجریان این شبکه در برنامه‌های ملی هستیم.

وی بیان کرد: امروز خبر فارس نشان داده به دنبال مطالبه‌گری است و خبرنگاران آن بدون هیچ واهمه و ترس به دنبال انعکاس مسائل و مشکلات مردم هستند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: تولید سریال‌ خورشیدهای سه گانه یکی از برنامه‌های در دست اقدام صدا و سیمای مرکز فارس در حوزه فیلم‌سازی و مستندسازی است همچنین تولید سریال امین ولایت با موضوع زندگی حضرت شاهچراغ(ع) نیز در دست اقدام است که به عنوان یک مطالبه دنبال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت یک شهرک سینمایی نیز از برنامه‌های در دست اقدام است و امیدواریم این مهم محقق شود، امروز معتقدیم استان فارس توان تولید سریال الف ویژه را دارد و این مهم را نیز با برنامه‌های پیش بینی شده به خوبی اثبات کرده‌ایم.

مدیرکل مرکز فارس در پاسخ به سوال دیگری در مورد آخرین وضعیت پوشش شبکه‌های تلویزیونی در استان فارس گفت: در این زمینه از مرز 95 درصد عبور کرده‌ایم و این در حالی است که استان فارس از پیچیده‌ترین استان‌های کشور در حوزه سیگنال‌رسانی است.

سهرابی خاطرنشان کرد: این پنج درصد که اجرای آن به صورت قطره چکانی انجام می‌شود نیازمند بودجه‌های تخصیصی و مصوب است که نیازمند همکاری بیشتر مسئولان هستیم تا بتوانیم عدالت رسانه‌ای را تمام نقاط استان فارس ایجاد کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بیان کرد: تنها در شیراز 9 ایستگاه برای پوشش شبکه‌های تلویزیونی نصب شده که این مهم در هیچ نقطه کشور نیست.در حال حاضر دو هزار و 700 فرستنده موضوع پوشش شبکه‌های تلویزیونی را انجام می‌دهند.

وی از تغییر گرافیک در شبکه فارس خبر داد و افزود: آرم شبکه نیز در راستای توجه به نظر مخاطبان و برای زیباسازی تغییر داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار