سومین نشست فصلی ائمه جمعه شهرهای مختلف استان در سال جاری به میزبانی تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹ 19 December 2018

 به گزارش تابناک تبریز، این نشست در دو نوبت قبل و بعداز نماز ظهر و عصر با حضور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و ائمه جمعه سراسر استان در بیت امام جمعه تبریز برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در این نشست با تشریح عملکرد ائمه جمعه استان در حوزه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اقدامات انجام گرفته را مثبت ارزیابی کرد و با تقدیر از ابلاغ سیاست های شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: این دستورالعمل نقشه راه همه امامان جمعه در مواجه با مباحث مختلف سیاسی، مسائل داخلی نظام، جریان سیاسی و احزاب و نحوه تعامل با مردم است که باید روحانیون محترم به این ابلاغیه توجه ویژه داشته باشند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک مجدد انتخاب دکتر پورمحمدی بعنوان استاندار جدید آذربایجان شرقی، اعتماد به نخبگان دانشگاهی در امورات اجرایی کشور بسیار با اهمیت دانست و گفت: نمایندگان دولت و فرمانداران سراسر استان با همکاری ائمه جماعات آن منطقه در راستای امیدآفرینی و نشاط بخشی به جامعه نقش موثر داشته باشند.

وی توجه مسئولان به مشکلات اقتصادی و معیشتی را از دغدغه های کنونی مردم عنوان کرد و گفت: باید بدور از مسائل جناحی و حزبی در راستای پیشبرد اهداف نظام و برای غلبه بر جنگ اقتصادی دشمن که چاشنی آن عملیات روانی است اقدامی جهادی انجام دهند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری هم در این نشست با بیان اینکه مخاطبان نماز جمعه همه دوستداران انقلاب و دلدادگان راه حق است، گفت: خوشبختانه این عطیّه الهی به برکت انقلاب اسلامی و شخصیت های والایی مثل حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم توانسته رسالت نماز جمعه، که ایجاد وفاق و اتحاد و انسجام ملی است در جامعه و بین آحاد ملت محقق سازد.

استاندار آذربایجان شرقی هم با تاکید بر اهمیت و اتحاد ملی گفت: در مقطع کنونی از عمر انقلاب باید علاوه بر بهره گیری از نبوغ فکری سرمایه های اجتماعی با وحدت مردم، دولت مردان و دیگر ارکان نظام جنگ اقتصادی دشمن را به فرصت تبدیل کنیم.

پورمحمدی افزود: ریشه همه مشکلات اقتصادی بار منفی همراه آن است که گرانی را به گران فروشی تبدیل کرده و مردم را در تنگنا قرار داده اما اطمینان می دهیم با این معضل به جد مبارزه می کنیم و بزودی اثرات مثبت آن را در جامعه شاهد خواهیم بود.

بخش دیگری از این نشست به دیدار اعضای ستادهای برگزاری نمازجمعه شهرستان ها با حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری اختصاص داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :