رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه نرخ بالای بیکاری و روی آوردن مردم به واسطه‌گری را عاملی برای افزایش قیمت کالاها در کرمانشاه و تبدیل شدن آن به یکی از گرانترین شهرهای کشور دانست.
کد خبر: ۶۹۶۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۲ 29 December 2018

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،عبدالرضا یاری ، با اشاره به آمارهایی که درباره گران بودن کرمانشاه نسبت به شهرهای دیگر کشور منتشر شده، گفت: دلایل مختلفی در این خصوص تاثیر دارد که یکی از مهمترین آن بالا بودن تعداد واسطه‌ها است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه به دلیل نرخ بالای بیکاری و کمبود واحدهای تولیدی افراد بیشتر به سمت مشاغل خدماتی و واسطه‌گری روی می‌آورند، اظهار کرد: تعداد واسطه‌ها یکی از مهمترین دلایلی است که قیمت کالاها و اجناس را بالا می‌برد.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه تاکید کرد: اکثر واحدهای صنفی کرمانشاه کالای خود را از یک واحد صنفی بالاتر خریداری می‌کنند و این امر به قیمت تمام شده کالا می‌افزاید.

یاری دلیل دیگر گران بودن شهر کرمانشاه را فرهنگ رایج بین مردم دانست که توجه زیادی به صرفه‌جویی ندارند و معمولا دست و دلبازانه و بدون توجه به درآمد خود خرید می‌کنند.

وی معتقد است، در چنین شرایطی که مصرف و تقاضا زیاد و میزان تولید محدود باشد، با افزایش قیمت‌ها مواجه خواهیم بود.

رییس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه از عدم اثربخشی نظارت‌ها نیز به عنوان عامل دیگر یاد کرد و گفت: اگرچه دستگاه‌های نظارتی پای کار هستند، اما نظارت آنها چندان اثربخش نیست.

یاری افزود: صرف تشکیل پرونده و بالا بردن آمارها به وضعیت بازار کمکی نمی‌کند و باید با یک کار علمی مشخص شود که چرا بازرسی‌ها در کرمانشاه اثربخشی زیادی ندارد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار