معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: شاهد فقدان اراده جدی برای مدیریت فضای مجازی در کشور هستیم در حالی که گروه‌های انحرافی از این فضا برای تبلیغ استفاده می‌کنند.
کد خبر: ۶۹۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۲:۵۷ 04 January 2019

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سعید روستا آزاد در یازدهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و علمای بلاد در پژوهشکده علامه طباطبایی با اشاره به لزوم بهره بگیری از فضای مجازی اظهار کرد: کمیسیون فرهنگی اجتماعی اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم معتقد است که جامعه به خصوص نسل جوان نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی ضعف آگاهی دارند و در این راستا باید از ظرفیت حوزه و نماز جمعه و فضای مجازی استفاده شود، در این خصوص باید بر دستاوردهای معنوی انقلاب علاوه بر دستاوردهای مادی آن تاکید کرد.

وی ادامه داد: ده‌ها اثر برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای سنین مختلف تهیه شده است و امکان عرضه این آثار در مصلاهای نماز جمعه وجود دارد، باید فیلم، کلیپ و بروشور برای تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب هنری تهیه شود.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: باید نماز جمعه به محلی برای شنیدن مطالبات مردم تبدیل شود و زمینه سازی برای شنیدن مطالبات مردم موجب می‌شود که دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم ملموس شود.

روستا آزاد با اشاره به لزوم تلاش برای ایجاد انسجام در جامعه اظهار کرد: باید فضاهای دینی جذاب سازی شوند، همچنین روحانیت باید به دنبال احقاق حقوق مردم باشد. داشتن محبت اهل‌بیت(ع) مساله ای مشترک بین شیعیان و اهل سنت است و تاکید بر این محبت، وحدت شیعه و سنی را افزایش می‌دهد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های حاکمیتی باید به مشکلات معیشتی مردم توجه کنند و فاصله حقوق بین کارمندان دولت در دستگاه‌های مختلف کاهش یابد، همچنین مناطق محروم بیشتر باید مورد توجه دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرند.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: اسراف، تجمل گرایی، عدم اهتمام جدی به تولید جزو مشکلات در حوزه اقتصاد است، باید ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی برای مردم تبیین شود، کتاب‌های زیادی در این خصوص توسط کارشناسان اقتصادی حوزوی تالیف شده است، باید شاهد گسترش درس‌های خارج فقه با موضوع اقتصاد مقاومتی در حوزه باشیم.

روستا آزاد با اشاره به عدم وجود مدیریت در فضای مجازی کشور اظهار کرد: شاهد فقدان اراده جدی برای مدیریت فضای مجازی در کشور هستیم، گروه‌های انحرافی از این فضا برای تبلیغ استفاده می‌کنند، همچنین حضور روحانیت در فضای مجازی نیز به صورت شبکه ای نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلفی در کشور به عنوان متولی تبلیغ وجود دارد، خاطرنشان کرد: مدل‌های مختلفی برای ایجاد هماهنگی بین این نهادها طراحی شده است، اما این مدل‌ها موفق نبودند. باید یک شورای عالی تبلیغ تشکیل شود و شورای عالی تبلیغ چالش‌های عرصه تبلیغ را کاهش می‌دهد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار