رئیس سازمان دانش ‌آموزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال نیز تربیت اجتماعی و آموزش‌ مصرف بهینه آب به دانش آموزان استان در راستای احیای دریاچه ارومیه به صورت گسترده‌تر ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۷۴۲۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹ 09 May 2019
تداوم تربیت اجتماعی دانش‌آموزان آذربایجان‌غربی در راستای احیای دریاچه ارومیه

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حسین عباس زاده : از دو سال گذشته سازمان دانش آموزی آذربایجان‌غربی در راستای کمک به احیای دریاچه ارومیه فعالیت‌های خود را برای تربیت اجتماعی دانش آموزان و آموزش مصرف بهینه آب افزایش داده است.

وی تهیه و توزیع کتاب و سی دی در خصوص مصرف بهینه آب در بین دانش آموزان به ویژه مناطق روستایی حوضه آبریز دریاچه ارومیه را از برنامه‌های آینده سازمان دانش آموزی آذربایجان‌غربی عنوان کرد و افزود: امسال نیز آموزش‌ها در این زمینه به صورت گسترده‌تر ادامه خواهد داشت و تصمیم بر این است که در فضای مجازی نیز فعالیت انجام شود.

رئیس سازمان دانش آموزی آذربایجان‌غربی برنامه آموزش اولیای دانش آموزان را از برنامه‌های در دست اقدام سازمان دانش آموزی خواند و ادامه داد: در ادامه اردوهای یک روزه بازدید همیاران آب از دریاچه ارومیه، تابستان امسال نیز دانش آموزان از سوی پایگاه‌های دانش آموزی از دریاچه ارومیه بازدید می‌کنند.

وی به برنامه‌های سال گذشته سازمان دانش آموزی در راستای احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 50 نفر از دانش آموزان مدارس در جشنواره تولید محتوای ستاد احیای دریاچه ارومیه شرکت کردند.

عباس زاده برگزاری مسابقه روزنامه دیواری با محوریت احیای دریاچه ارومیه با شرکت پنج هزار و 40 نفر دانش آموز را از دیگر فعالیت‌های این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: ایجاد نمایشگاه در مدرسه شاهد و برگزاری جشنواره قصه‌ها و خاطرات مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها در بین دانش آموزان حوضه آبریز دریاچه ارومیه با شرکت 450 نفر دانش آموز با هدف آموزش دانش آموزان از دیگر برنامه‌های سازمان دانش آموزی در راستای احیای دریاچه ارومیه است.

وی به تشکیل کارگروه تخصصی با حضور اساتید پژوهشکده ستاد احیای دریاچه ارومیه در چندین نوبت اشاره کرد و گفت: آموزش مدرس همیار آب در حوضه آبریز به تعداد 25 نفر، آموزش مربیان همیار آب در شهرستان‌ها و مناطق به تعداد 250 نفر و آموزش همیاران آب در مدارس شهری و روستایی به تعداد پنج هزار و 50 نفر به صورت مستقیم و 66 هزار نفر به صورت غیر مستقیم از جمله برنامه‌های آموزشی سازمان دانش آموزی آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار