نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: باید تلاش شود آموزش های مهارتی در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها گسترش یابد و با تشویق افراد به مهارت آموزی و هدایت آنها به کسب روزی حلال، از مشکلات آنها و جامعه کاسته شود.
کد خبر: ۷۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۶ 09 August 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای فارس: آیت الله اسدالله ایمانی در دیدار با مسوولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس افزود: در جامعه ما پشت میزنشینی و رییس و کارمندی به عنوان شغل پذیرفته شده و حرمت کار و فعالیت های بدنی از بین رفته و فرهنگ کار در جامعه دچار آسیب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد:این نوع دیدگاه نسبت به شغل باعث دو دستگی افراد به گروه های دانشگاهیان و کارگران شده است در حالی که همه پیامبران و علما در گذشته در کنار کسب علم و دانش دارای تبحر در یک رشته خاص نیز بوده اند.

آیت الله ایمانی ادامه داد:در گذشته اگر فردی مهارتی بلد نبود این موضوع به عنوان یک نقص برای وی بیان می شد در حالی که امروز این قضیه برعکس شده است و همه به دنبال مباحث تئوری هستند.

امام جمعه شیراز گفت: امروز هر فردی که مهارت داشته باشد می تواند وارد عرصه کسب و کار شود از این رو، باید تلاش شود که گستره آموزش های فنی و حرفه ای به ویژه در مناطق محروم، روستاها و حاشیه شهرها توسعه یابد.

حشمت کوشکی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان فارس نیز در این دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت ها، ماموریت ها و عملکرد این اداره کل گفت: از آنجا که دانشگاه ها در رساندن دانشجویان به بازار کار توفیق چندانی نداشته اند، آموزش های فنی و حرفه ای می تواند کمبودهای مهارتی دانشجویان را برطرف و به عنوان حلقه واسطه بین دانشگاه و صنعت ایفای نقش کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار