محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در ایام منتهی به سال جدید و همچنین با توجه به موضوع شیوع بیماری کرونا نظارت بر کالاهای سلامت محور با جدیت بیشتر و چند مرتبه انجام می شود.
کد خبر: ۸۲۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰ 07 March 2020

محمود رضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه  اظهار داشت:به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در اداره کل استاندارد یک دستگاه تب سنج قرار دادیم و در حوزه نظارت و بازرسی هر ساله نزدیک به شروع سال نو، اقدامات نظارتی برای کالاهای مشمول مقررات استاندارد را تشدید می کنیم. 

وی افزود: این نظارت ها، هر ساله از ۱۵ اسفند آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد. در این ایام با توجه به بحث شیوع بیماری کرونا کالاهایی که سلامت محورند را در واحدها تولیدی با نظارت بیشتری رصد می کنیم.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین در بازار مصرف بازرسان به صورت موردی نمونه برداری کردند و آزمون و بازرسی نیز به صورت موردی انجام می شود.

این مسئول متذکر شد: در بخش خدمات بحث ناظرها سوخت به صورت مستمر و در راستای مبارزه با کم فروشی انجام می شود.

وی با بیان اینکه نظارت بر کالاهای سلامت محور پیشتر یکبار انجام می‌شد، خاطر نشان کرد: این روزها برای مبارزه با شیوع بیماری کرونا در راستای صیانت از حقوق مصرف کننده و اینکه کالاهایی که تولید و عرضه می شوند به لحاظ سلامت کیفیت لازم را داشته باشند بیشتر مورد بازرسی و تحت نظارت قرار می گیرند.

وی توضیح داد: ما یک سامانه با سر شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ داریم که به صورت ۲۴ ساعته فعال است و مصرف کنندگان می‌توانند کد ده رقمی ذیل علامت استاندارد کالا‌ها را به آن پیامک کنند، ظرف مدت حداکثر بیست ثانیه تا ۱ دقیقه اصالت و مشخصات فنی کالا توسط سازمان ملی استاندارد به صورت رایگان به مصرف کننده  اطلاع داده می‌شود.

نیازی تاکید کرد: همچنین در سطح کشور شماره تماسِ ۴ رقمیِ ۴۵۱۷ را به منظور حمایت از حقوق مصرف کننده داریم راه اندازی کردیم. این شماره تماس در سطح استان بدون کد و در سطح شهرستان‌ها همراه با گیش شماره ۰۸۳۳ قابل شماره گیری می‌باشد، و مصرف کنندگان می‌توانند نقطه نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را با ما در میان بگذارند.

 
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار