یک خلبان پاراگلایدر گفت: برای اینکه فردی بتواند خلبان پاراگلایدر شود باید دو دوره آموزشی را به طول یک سال و نیم و با هزینه حدود پنج میلیون تومان بگذراند. خرید تجهیزات این رشته هم 50 تا 60 میلیون تومان هزینه در بردارد.
کد خبر: ۸۳۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 14 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،میلاد پام ، بااشاره به آغاز فصل بهار و رونق ورزش‌های هوایی در استان، اظهار کرد: به واسطه وجود سایت‌های پروازی مهمی همچون سایت ویس قرنی در استان کرمانشاه همه ساله با مساعد شدن هوا در فصل بهار پاراگلایدر سواران زیادی از سراسر کشور به کرمانشاه می‌آیند تا در این سایت‌ها پرواز داشته باشند.

وی با بیان اینکه پاراگلایدر سواری بر خلاف تصور عموم مردم رشته ای خطرناک و لوکس نیست، گفت: پاراگلایدر سواری در مقایسه با برخی رشته‌های دیگر مانند اسب سواری، اسکی، اتومبیلرانی و... ورزشی پر هزینه و لوکس نیست. از سوی دیگر اگر فردی مهارت‌های لازم را ببیند، این رشته اصلا خطرناک نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه هر فردی که بخواهد با پاراگلایدر پرواز کند باید حتما گواهینامه داشته باشد، عنوان کرد: گرفتن گواهینامه پرواز منوط به گذراندن دوره‌های آموزشی لازم زیر نظر مربیان کارت دار است که تحت پوشش کمیته پاراگلایدر استان هستند و عموما در سایت ویس قرنی حضور دارند.

پام یادآورشد: البته در سایت ویس قرنی گاها مربیان فاقد کارت مربیگری نیز حضور دارند که کمیته پاراگلایدر استان تلاش‌های خود را برای جلوگیری از ادامه فعالیت آنها انجام می‌دهد، اما علاقمندان به یادگیری این رشته هم باید برای گرفتن آموزش از مربیان خود کارت مربیگری بخواهند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه افراد دارای ناراحتی‌های قلبی و عروقی، فشار خون و برخی بیماری‌های دیگر نباید وارد این رشته شوند، عنوان کرد: کسی که می‌خواهد پاراگلایدر سواری کند حتما باید از سلامت جسمی کاملی برخوردار باشد، چرا که در حین پرواز خلبان دچار هیجان زیادی می‌شود.

این خلبان پاراگلایدر گفت: افراد علاقمند به یادگیری پاراگلایدر ابتدا باید از طریق کمیته پاراگلایدر استان در کلاس‌های این رشته ثبت نام کنند و پس از آن در اولین دوره‌های آموزشی پاراگلایدر شرکت کنند.

وی مدت زمان برگزاری این دوره را 30 جلسه اعلام کرد و گفت: مبلغ ورودی برای شرکت در این دوره آموزشی حدود دو میلیون و 500 هزار تومان است و ورزشکار می‌تواند در این مرحله پرواز از زمین صاف به سطح شیب دار و ورود به منطقه پرواز را یاد بگیرد.

به گفته این ورزشکار در مرحله اول آموزش‌های پاراگلایدر تمامی تجهیزات پرواز مانند بال، صندلی، چترکمکی، کلاه و بیسم توسط مربی در اختیار هنرآموز قرار داده می‌شود.

وی تاکید کرد: گذراندن این دوره به این معنی نیست که ورزشکار پس از آن می‌تواند مستقل پرواز کند، بلکه باید تمامی پروازهای خود را با کمک مربی انجام دهد، چراکه هنوز به مهارت کافی برای پرواز نرسیده است.

پام بابیان اینکه یک پاراگلایدرسوار برای اینکه بتواند مستقل باشد باید دوره دوم آموزشی را نیز ببیند، عنوان کرد: ثبت نام در این دوره هم حدود دو میلیون و 500 هزار تا سه میلیون تومان برای ورزشکار هزینه در بر دارد. علاوه بر این ورزشکار باید در این مرحله خودش تجهیزات پرواز را خریداری کند.

وی اضافه کرد: خرید تجهیزات مورد نیاز یک خلبان پاراگلایدر برای پرواز بستگی به برند تجهیزات بین 50 تا 60 میلیون تومان تمام می‌شود.

این ورزشکار بابیان اینکه خرید تجهیزات فرسوده و دست دوم یکی از خطراتی است که ورزشکاران این رشته گاها نادانسته به سمت آن می‌روند، افزود: متاسفانه برخی از پاراگلایدر سواران برای کم شدن هزینه‌های خرید تجهیزات این رشته، ریسک می‌کنند و به سراغ تجهیزات کارکرده خارجی می‌روند که این موضوع برای آنها خطرآفرین می‌شود.

به گفته این پاراگلایدرسوار کرمانشاهی گذراندن هر دو دوره آموزشی این رشته نزدیک به یک و سال و نیم طول خواهد کشید.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار