همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، عرضه کالا‌های تنظیم بازار در استان کرمانشاه نیز مانند سراسر کشور آغاز شد و فروشگاه‌های منتخب این اقلام از جمله برنج، روغن، شکر، خرما و... را عرضه می‌کنند، اما متاسفانه گاهی در این بین تخلفاتی هم صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۸۴۱۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰ 25 April 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،برخی از فروشگاه‌های منتخب، عرضه و فروش اقلام اساسی تنظیم بازار را منوط به خرید کالا‌های دیگر از سوی مشتری می‌کنند، یعنی تا مشتری تا سقف رقم خاصی از فروشگاه خرید نکند، اقلام تنظیم بازار را در اختیارش قرار نمی‌دهند.

برخی فروشگاه‌ها برای آنکه یک کیسه برنج ۱۰ کیلویی تنظیم بازار با قیمت ۸۰ هزار تومان را بفروشند، مشتری را مجبور می‌کنند ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان دیگر و یا حتی بیشتر هم خرید کند.

این وضعیت برای اقشار ضعیف آن هم در این شرایط دشوار اقتصادی ناراحت کننده است و گلایه بسیاری از شهروندان را به همراه داشته است.

این در حالیست که معاون بازرسی و حمایت از حقق مصرف کننده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه عرضه کالا‌های تنظیم بازار از سوی فروشگاه‌ها در ازای خرید کالا‌های دیگر را تخلف می‌داند.

مسعود بیگلری در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: فروشگاه‌های منتخب که برای توزیع اقلام اساسی ماه رمضان تعیین شده اند به هیچ عنوان حق ندارند مشتری را مجبور کنند در ازای خرید این کالاها، خرید دیگری هم انجم دهد و حتما با فروشگاه‌های متخلف در این زمینه برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: تنها موضوعی که در زمینه کالا‌های تنظیم بازار وجود دارد، محدودیت تعداد اجناسی است که به هر نفر تعلق می‌گیرد تا به صورت عادلانه به همه مردم برسد و زمینه سوءاستفاده هم فراهم نشود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صمت استان کرمانشاه با اشاره به نظارت جدی که بر عرضه کالا‌های تنظیم بازار ماه مبارک رمضان انجام می‌شود، گفت: از مردم می‌خواهیم هرگونه تخلف از جمله الزام به خرید کالا‌های دیگر، کم فروشی و... را با تلفن ۱۲۴ در میان بگذارند.

در ماه رمضان امسال بیش از ۱۲۰ مرکز منتخب در سطح استان کرمانشاه عرضه کالا‌های تنظیم بازار شامل ۱۲۴۴ تن برنج، بیش از هزار تن شکر، بیش از ۶۰۰ تن مرغ منجمد، بیش از ۱۲۰۰ تن روغن، بیش از ۱۴۰۰ تن خرما و ۳۷۳ تن گوشت قرمز را عرضه می‌کنند.

عرضه کالاهای تنظیم بازار از سوی فروشگاه‌ها در ازای خرید کالاهای دیگر را تخلف می‌داند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار