کاهش سفر‌های تابستانی نیز بازار همدان را با چالش مواجه کرده و واحد‌های صنفی برای انجام تعهدات خود با مشکل مواجه شدند. هرچند برخی از مالکان اجاره اسفند و برخی نیز فروردین را دریافت نکردند و یا صاحبان چک‌ها نقد کردن آن‌ها را به تعویق انداختند، اما باز هم مشکلات همچنان گریبان بازار را گرفته است. به منصه ظهور نرسیدن وعده‌های دولت نیز برای پرداخت تسهیلات تا به امروز شرایط را سخت‌تر هم کرده است.
کد خبر: ۸۵۹۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱ 08 June 2020
در عرصه عمل با رکود تورمی در بازار همدان مواجه هستیم و التهاب را در بخش‌های مختلف آن می‌بینیم، ضمن اینکه هر روز افزایش قیمت‌ها بازار را سردرگم کرده که دولت باید در این راه تدابیر لازم را بیندیشد.

به گزارش فارس، بازار، این روز‌ها از شرایط مناسبی برخوردار نیست و فعالان و مردم از آن رضایت ندارند. افزایش لحظه‌ای قیمت‌ها از یک سو و نبود تقاضا از سوی دیگر گریبان بازار را گرفته، ولی اگر انعکاس آن بین مردم کمتر است، به دلیل وجود مبارک کروناست، به عبارت دیگر اگر شرایط عادی حکم‌فرما و مردم به دنبال خرید بودند، یک وضعیت نامناسب در بازار ایجاد می‌شد. قیمت‌ها در هر لحظه متفاوت است و همین مسأله قدرت برنامه‌ریزی را هم از بازار و هم از مردم خواهد ستاند.

از سوی دیگر کاهش سفر‌های تابستانی نیز بازار همدان را با چالش مواجه کرده و واحد‌های صنفی برای انجام تعهدات خود با مشکل مواجه شدند. هرچند برخی از مالکان اجاره اسفند و برخی نیز فروردین را دریافت نکردند و یا صاحبان چک‌ها نقد کردن آن‌ها را به تعویق انداختند، اما باز هم مشکلات همچنان گریبان بازار را گرفته است. به منصه ظهور نرسیدن وعده‌های دولت نیز برای پرداخت تسهیلات تا به امروز شرایط را سخت‌تر هم کرده است. البته بخش توزیع از اینکه تاکنون برای آن‌ها بسته حمایتی ایجاد نشده، دلخور است، چرا که معتقد بوده اگر بخش توزیع نتواند به وظایف خود عمل کند، بخش تولید امکان عرضه محصولات و تأمین نقدینگی مورد نیاز خود را ندارد، البته پیشکسوتان بازار نیز به خبرنگار فارس اعلام کردند که برای انجام تعهدات خود به دنبال اخذ تسهیلات بانکی هستند.

به عبارت دیگر ویروس کرونا اگر یک اتفاق بد باشد، فعلا برای مسؤولان بد نشده است، اگر شرایط معمولی بود و تقاضا به میزان معمولی به بازار عرضه می‌شد، شاید با چالش‌هایی در تأمین تقاضا مواجه می‌شویم. در عرصه عمل با رکود تورمی مواجه هستیم و التهاب را در بخش‌های مختلف بازار شاهدیم. بازار‌های جذابی، چون طلا و مسکن اگرچه با رشد قیمت مواجه هستند، اما میزان معاملات به حداقل خود رسیده و کمتر کسی حاضر است که نسبت به خرید و فروش ریسک کند. از بازار طلا و مسکن هم که بگذریم و به بازار کالا‌های مصرفی بپردازیم، شرایط چندان مطلوب نیست و هر روز افزایش قیمت‌ها بازار را سردرگم کرده است. در این شرایط اگر تقاضا وجود داشت، قطعا کمتر صاحب کالایی حاضر می‌شد که اجناس خود را عرضه کند و همین مسأله می‌توانست چالش‌زا باشد، اما بازار با تقاضای بالایی مواجه نیست و دولت هم چندان با مشکل مواجه نیست.

امروز بخش توزیع نیاز به حمایت بیشتری دارد تا بتواند در شرایط فعلی به حیاتش ادامه دهد و در نتیجه بخش تولید نیز بتواند خط تولید خود را حفظ کند. در حال حاضر نیز مردم بیشتر نسبت به تهیه مایحتاج مورد نیاز زندگی می‌پردازند و برای خرید کالا‌های دیگر کمتر اقدام می‌کند؛ بنابراین حفظ واحد‌های صنفی در شرایط فعلی حائز اهمیت می‌شود و به نظر می‌رسد که دولت باید در این راه تدابیر لازم را بیندیشند و منتظر حوادث پیش رو نماند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار